Reflex XTR ism FF9> hulp gezocht

• Topicstarter Topicstarter nwolsink
  • Startdatum Startdatum
N

nwolsink

Guest
Ik heb net Reflex XTR ontvangen, versie 5.04 met die rode USB dongel.
Als ik de software opstart en de zender heb aangesloten dan wil ie de FF9 gaan calibreren.

Deze stap kan echter niet voltooid worden, wat kan dat zijn, hij ziet de zender dus wel zitten.

hoi nwolsink,

Opgelet : je zender moet in "PPM" staan NIET in "PCM" anders werkt het zootje niet !

Grtz,
Dirk

mmm, hij staat natuurlijk in PCM, dat Reflex dat nergens vermeld, zit niet eens een manual in de doos
Het werkt nu iig wel maar nog niet goed, na de calibratie blijft ie kanaalfouten (1) geven, heb het nu al 3 keer gedaan

Deze melding blijf ik houden

Shot at 2007-07-01

Ik vlieg dus met de settings voor mijn E325 Mini Titan

Maak in de FF-9 een nieuwe programma aan. Bijv. programma 2. Jouw probleem zit hem waarschijnlijk in het feit dat je het programma van de mini-T gebruikt en alleen PCM naar PPM zet. De swash aansturing van het mini-T programma is incompatible met dat van reflex.

LET OP: Niet in je mini-T de swash aansturing tijdelijk wijzigen, als je dat doet ben je al je instellingen kwijt.

philippefeij zei:
Maak in de FF-9 een nieuwe programma aan. Bijv. programma 2. Jouw probleem zit hem waarschijnlijk in het feit dat je het programma van de mini-T gebruikt en alleen PCM naar PPM zet. De swash aansturing van het mini-T programma is incompatible met dat van reflex.

LET OP: Niet in je mini-T de swash aansturing tijdelijk wijzigen, als je dat doet ben je al je instellingen kwijt.

Ik had idd al een nieuw programma aangemaakt onderhand, in mijn geval is dit 1, de E325 is 2 en 3 is een vliegtuig.
Welke settings moet ik dit nieuwe programma (1) laden?

Amstel76 zei:
Inderdaad even een nieuw model aanmaken in de zender en de swashplate type op "SWH1" zetten.

Nieuw model is actief met SWH1 maar nu heb ik dit euvel:

Shot at 2007-07-01

Ik vind deze software wel heel erg tegenvallen, je mag toch verwachten dat er voor een dikke € 200,- een fatsoenlijke manual bijzit om de boel in te stellen

Amstel76 zei:
Dat staat onder parameter, dezelfde plek waar je ppm of pcm kan instellen ;)

Ik had hem al gevonden, heb er nu alleen weer diverse problemen bij > zie boven

nwolsink zei:
Ik vind deze software wel heel erg tegenvallen, je mag toch verwachten dat er voor een dikke € 200,- een fatsoenlijke manual bijzit om de boel in te stellen

Geef je absoluut gelijk dat de support en installatie niet bepaald makkelijk is, heb er ook een tijdje mee zitten klooien. Maar hetgeen waar het uiteindelijk om draait, is de € 200,- absoluut dubbel en dik waard.

nu probeer ik het vandaag weer, en het werkt in 1x, hoezo vaag???

Misschien was er een reboot nodig na de install van de usb drivers voor de dongle?

Ik heb trouwens ook wel onverklaarbare dingen met Reflex meegemaakt, welke net zo onverklaarbaar weer verdwenen. Maar mooi dat het nu bij je werkt.

wees blij dat ie het doet!!!
nou lekker simmen

groetjes baileys

Amstel76 zei:
Inderdaad even een nieuw model aanmaken in de zender en de swashplate type op "SWH1" zetten.

Nu heeft het een hele tijd gewerkt > moest ik ivm trainen even een nieuw model voor Reflex aanmaken, dus weer heli gemaakt type SWH1 en nu doen de helft vd heli modellen het niet goed, alle uitslagen werken maar als het pitch/gas commando eenmaal voorbij de 50% komt dan is de besturing ineens weg, dit is met name bij de grote heli's, met CP > alle mixers staan op INH.

Wat kan dit zijn, ik vermoed dat het iets met pitch te doen heeft.

Even het model in je zender resetten en op nieuw SWH1 instellen. Overigens, als je een ander swashplatetype zou kiezen dan wordt het model automatisch gereset.

Verder is het een kwestie van een liniare pitchcurve aanmaken, dus 0 25 50 75 100. De zender opnieuw calibreren in Reflex en weer even de kanalen nalopen en instellen of reversen.

Back