Reflex XTR Problemen

Hallo allemaal,

Hier een newbie op modelbouwforum.nl Ben zelf meestal actief op rcuniverse.com maar waarom lastig doen in een andere taal als we zelf een mooi forum hebben :wink:

OK, Heb vandaag eindelijk Reflex XTR binnen gekregen en heb er al meteen problemen mee. Kort samengevat: Als ik de usb dongle insteek, gebeurt er helemaal niks! Normaal moet er binnen windows xp toch meteen een melding komen met 'nieuwe hardware' maar helaas, helemaal niks.

Heb het al op meerdere pc's uitgeprobeerd met zowel usb 1.1 als 2.0 maar geen resultaat.

Zelf denk ik dat de dongle gewoon een DOA is (Dead on arrival).

Heeft misschien iemand anders dit ook al eens gehad??

Groetjes,

Philippe

Hoi, ik ben sinds kort ook bezitter en inmiddels liefhebber van Reflex XTR. De USB-adapter werkt, althans de heli's reageren op de zender. Echter ik zit met een ander probleem. Bij low-pitch staat de aileron naar links & bij de high-pitch staat de aileron naar rechts. :mad: Wanneer pitch 50/50 staat lijkt alles oké. Ik heb zo'n vermoeden dat het aan een mixer ligt. maar welke?

Zender: FF9, Stickmode 1

Even een nieuw schoon modelgeheugen uitkiezen en een standaard swashplate (90 graden) instellen. (dus geen 120 graden ccpm)

of als je niet zeker bent van je zender, gewoon een vrij AIRPLANE programma kiezen op PPM.
en dan de kanalen configureren.

Philippe,

Steekt je zender in ?
Staat hij aan ?
Staat hij op ppm ?

Zo ja, dan vermoed ik dat hij dood is.

Ik denk dat ik nog wel iemand ken die der één voor een zacht prijsje verkoopt. :wink:

De swashplate staat nu op -Heli (SWH1)-. Het vervelende bij effekt is nu weg. :D Op de sim werkt 't, echter dit is geen instelling die ik in het echt zou gebruiken. Het was juist de bedoeling ook met de zender overweg te kunnen. :?

USB
Bij veel usb-apparaten is het zo dat EERST de software geïstalleerd moet worden. Dat heb ik ook bij de XTR gedaan waarna vanzelf gevraagd werd de usb-adapter te plaatsen (niet via usb hub) en geïnstalleerd werd.

Oja, niet vergeten de zender op PPM te zetten. Maar dat wisten we natuurlijk al. :lol:

Enginebeast zei:
Op de sim werkt 't, echter dit is geen instelling die ik in het echt zou gebruiken. Het was juist de bedoeling ook met de zender overweg te kunnen. :?
De op de sim is het de bedoeling dat je met de heli overweg kunt, niet de zender ;)

Satoer zei:
Enginebeast zei:
Op de sim werkt 't, echter dit is geen instelling die ik in het echt zou gebruiken. Het was juist de bedoeling ook met de zender overweg te kunnen. :?
De op de sim is het de bedoeling dat je met de heli overweg kunt, niet de zender ;)

Dat klopt, maar de FF9 zender heeft veel meer mogelijkheden dan bijv. de Gamebird nepzender van Easyfly, ook bij het instellen van de modellen. En dan schiet je er niet zoveel mee op als je in de werkelijkheid een andere swashplate instelling gebruikt of zie ik dat verkeerd?

Ik denk dat jij een hele goede helivlieger moet zijn eer jij voelt in welke mode de swashplate van de heli aangestuurd wordt. Mijn inziens compleet nutteloos om dat in een sim te gaan emuleren.

Satoer zei:
Ik denk dat jij een hele goede helivlieger moet zijn eer jij voelt in welke mode de swashplate van de heli aangestuurd wordt. Mijn inziens compleet nutteloos om dat in een sim te gaan emuleren.
Was het maar waar!! :lol:

Satoer zei:
Dus: trek het je niet aan hoe je zender ingesteld staat wat betreft genre swashplate, heli/vliegtuig, enzovoort... zorg gewoon dat je je sim kunt besturen met je zender, pas desnoods wat curves aan om het je makkelijker te maken en voor de rest niet veel van aantrekken? Toch?

Misschien wat duidelijker uitleggen hoever ik sta zeker? :)

De zender is dus een FF9 met een Logo10 als heli in XTR.
De zender staat in Mode2.

Tot deze morgen had ik gewoon alles gebruikt zoals dat ik het toestel gekregen had, plug-and-play en dat lukte me eigenlijk nog redelijk goed. Gisteren dan eens beginnen lezen in de handleiding :oops: en dan toch maar eens beginnen kijken om in te stellen...
In eerste instantie ging ik de gas en pitch instellen, maar daarbij merkte ik dat m'n mainrotor begon te kantelen. Vreemd. Es kijken op het forum en vanaf nul beginnen dan maar hé.

Met dank aan de zoekmachine :wink: ben ik zover geraakt dat ik een profiel aangemaakt heb:
- parameter type = acrobatic
- alle instellingen staan standaard
- Bij D/R,EXP:
--- CH1: D/R op 100% en EXP op -70%
--- CH2: D/R op 100% en EXP op 0%
--- CH3: EXP op 0%
--- CH4: D/R op 100% en EXP op 0%
Experimenteel heb ik gemerkt dat:
--- CH1 = links/rechts mainrotor (vandaar dat EXP)
--- CH2 = op/neer
--- CH3 = voor/achter mainrotor
--- CH4 = achterste rotor

Uitgaande van wat ik in mijn berichtje hierboven getypt heb, zou dat enigszinds moeten kloppen lijkt me?

Maar waarom kan ik dan geen lineair & exponentieel instellen op CH3, ik zou het hooverpunt ook in die richting wat minder kritiek willen maken namelijk!

En ook die gas/pitch-curve vind ik nu nergens meer terug (omdat het zogenaamd een vliegtuig is dat ik bestuur mss?)...

Tjee, zelfs simuleren is niet simpel blijkbaar :-s

Back