Regelaar en motor worden warm Heli onbestuurbaar

Ik heb deze week een heli van iemand overgenomen die er zelf niets mee deed. Volgens mij een E-Sky Belt CP. Heb de hele zaak nagelopen en af laten stellen. De Heli vliegt prima voor een paar minuten. Daarna gaat hij een eigen leven lijden en is niet meer te besturen. De motor wordt bloed heet en de regelaar ook. (Zie foto's van motor en regelaar). Als de boel is afgekoeld werkt hij weer prima. Er zit op de de motor een 13 tands pion. Weet iemand wat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn. Misschien een te zware belasting.

Er zijn geen gegevens van de motor bekend. Heb de polen geteld en dat zijn er 6. Timing van de regelaar gedaan met prog kaart. Deze staat op medium.

Ik hoop dat iemand kan helpen.

GrTz Jasper

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Is de heli voorgevlogen voor je hem kocht? Ging het toen wel goed?

Zware belasting -> temperatuur hoger -> magneten minder -> meer stroom -> temperatuur hoger -> magneten minder -> meer stroom enz.enz.

Of te veel pitch en/of je magneten zijn al (permanent!) verkloot.

@Ron,

Vandaag even aan het sleutelen geweest. Ik heb volgens mij de oplossing gevonden. De tandwielverhouding was niet goed. op de motor zat een 13T tandwiel. Deze heb ik nu vervangen door een 11 en nu blijkt het wel goed te gaan. Hij is niet voorgevlogen, want de persoon waar ik heb van overgenomen heb kan geen heli vliegen.
Ze willen het hebben ,maar doen er niets mee.

Voor dat ik hem overnam heb ik hem laten beoordelen door een ervaren helivlieger. Die zag dat er best wat agesteld moest worden, maar had ook niet verwacht dat de tasndwiel verhouding niet goed stond. We kunnen hem nu verder afstellen. Bladspoor moet er nog uit en ik heb net een aantal keer gehad dat heli automatisch naar links wou draaien en tegensturen na een paar seconden pas echt effect had. Denk dat mijn lipo aan de lege kant was.

Ben in ieder geval blij dat alles nu hand warm wordt en niet kokend heet.

GrTz Jasper

Back