Regelaar hapert en is heel vies ! Hoe proper maken ?

lijkt me leuk, heb ook nog een FG MT dus kan ik wel mee. :-)
Mag je daar ook met een HPI Savage rijden (zal ook geen probleem zijn denk he)
De Durga moet ik nog mijn mamba max instaleren :-) maar heb te weinig tijd.
Als je wil mag je mij het adres wel eens doorgeven (hier of via pm) maakt niet uit.


Rij je ook onroad?

Hej ,

het is er geen circuit dus rijd met wat je wil :rolleyes:

het heeft niet bepaald een adres maar als ik er nog eens ga rijden laat ik u weten waar het juist is !

Beschik je over vervoer ? misschien kun je dan eens mee naar linkeroever ? daar rijden we veel vaker.

Ja rij ook onroad , met mn tt01 op tapijt in clubs
op parkingen, rijden zij met hun rustler vxl ik met mn sc10 weer , rij met die wagen overal dusja:)

Verkoop je mss niet eventueel 1 van je regelaars ?:) kan ze nu wel gebruiken !
 
ben net terug van een electro winkel.

De mamba zijn condensatoren zijn : 25V en 330uF ofzoeits :)

De codensator die ik ben gaan halen is 50V en 220uF

Hij zij dat dit wel zou lukken en amper verschil zou geven. Denkt iemand anders het tegengestelde ?
 
Hmm, vindt een verschil van 33% nogal wat....
Anders om reken je vanuit de nieuwe naar de oude zit er bijna 50% verschil in!

Zoals gezegd, meer kan geen kwaad minder wel, maar het is maar 1 van 4, dus ja, denk wel dat het zou werken.... In percentage verschil op totaal is het weer bijna niets...

Proberen kan geen kwaad.. Beter deze dan de oude ingedeukte...
 
Hmm, vindt een verschil van 33% nogal wat....
Anders om reken je vanuit de nieuwe naar de oude zit er bijna 50% verschil in!

Zoals gezegd, meer kan geen kwaad minder wel, maar het is maar 1 van 4, dus ja, denk wel dat het zou werken.... In percentage verschil op totaal is het weer bijna niets...

Proberen kan geen kwaad.. Beter deze dan de oude ingedeukte...


Dat is waar! Hij zei mee ook heel duidelijk dat ik moest oppassen voor de + en - .

En hoe zie je dat ?? het is gwn een blauwe Philips condensator met een lange en een korte pin ofzoiets aan.. ik ken spijtig genoeg zeer weing van electronica..

Maaarja aldoende leert men.
 
als het goed is zit op de blauwe behuizing een zwarte streep (van boven naar beneden)
deze zit precies aan dezelfde kant als 1 van de 2 pootjes. deze poot zal de - zijn.

hoe om de elco in de regelaar gesoldeert moet worden moet je even kijken. ik ga ervan uit dat het op de elco's van de regelaar ook gewoon op staat.
 
als het goed is zit op de blauwe behuizing een zwarte streep (van boven naar beneden)
deze zit precies aan dezelfde kant als 1 van de 2 pootjes. deze poot zal de - zijn.

hoe om de elco in de regelaar gesoldeert moet worden moet je even kijken. ik ga ervan uit dat het op de elco's van de regelaar ook gewoon op staat.
oke bedankt , dan zal de kortste poot de min zijn er staan 3 streepjes boven en boven de andre niets
 
zo iets bedoel ik:

radial-capacitor-polarity.jpg


Kan zijn dat die 3 streepjes ( min tekens? ) inderdaad de min van de condensator weergeven. het zal er in ieder geval (100% zeker) wel op staan. :)
 
zo iets bedoel ik:

radial-capacitor-polarity.jpg


Kan zijn dat die 3 streepjes ( min tekens? ) inderdaad de min van de condensator weergeven. het zal er in ieder geval (100% zeker) wel op staan. :)


Oke ! Bedankt Iedereen dat me geholpen heeft!

Ga nu solderen en ik houd jullie zeker op de hoogte

Mvg Olivier;)
 
Toen ik alles eens goed bekeek voor te solderen viel me op dat de mamba regelaar onderaan een printplaat heeft en eentje er nog bovenop!

Hierdoor zou het voor mij onmogelijk zijn het te solderen. (ik zou heel de printplaat naar de vaantjes doen met mijn soldeerbout uit de '80)

want de bovenste printplaat was op de onderste gesoldeerd (knap werk van Castle Creations trouwens!)

Dus ben ik terug naar de electrowinkel gegaan.

Ze wisten me te vertellen dat de regelaar met een nieuwe condensator nog niet zou werken..

Ik had gevraagd voor het toch eens te proberen maar ze twijfelden zelf wel of ze het zouden kunnen solderen omdat de plek zo klein is.

toen zei die , voor tussen de 5 en 10 euro wil ik die solderen:)

Mja , kon niet veel doen dus heb ik maar toegehapt. Alles of niets he..
 
Als hij dan weer werkt heb je voor weinig je regelaar weer gemaakt.

Alleen hoop ik wel dat ze ook Low ESR Elco's gebruiken. dit zijn elco's met een lage impedantie voor de hoge frequentie waar ze aan bloot staan. Kosten niet veel meer.
 
Als hij dan weer werkt heb je voor weinig je regelaar weer gemaakt.

Alleen hoop ik wel dat ze ook Low ESR Elco's gebruiken. dit zijn elco's met een lage impedantie voor de hoge frequentie waar ze aan bloot staan. Kosten niet veel meer.


Ja , die man kende er wel een hele hoop van om gewoon maar een electrohandelaar te zijn. hij begon me elke poort uit teleggen van hoe brushless werkt.. Hij probeerde me ook nog een heel oude regelaar van futaba aantesmeren die toendertijd 6200frank koste 160euro ong.

Hij kon een beetje hard zagen maar bedoelde het goed dus kon ik er wel tegen:D

Ik laat jullie nog iets weten! Morgen of overmorgen zou ik de regelaar al terug hebben;)
 
De electrohandelaar heeft net gebeld.

regelaar is niet mee te maken, is dubbel gesoldeerd ofzoeits.

Moet gelukkig geen werkuren betalen
 
Topic doorgelezen. Jammer dat de regelaar niet gemaakt kan worden, leek mij wel intressant, al denk ik dat ze een andere regelaar voor "weinig" je zullen aansmeeren. Is het ook niet verstandig nu om de regelaar wat verder ofzo van de arm te monteren? Zo'n dubele printplaat wordt in een zo gezegde tinbad in een keer gesoldeerd, per plaat met de componentjes al op plaats, ff erdoorheen en klaar.
Dat is niet zo'n kunststukje dus. (lopende band werk) Hoeveel Amp. Max was die regelaar?
 
Hey Olli ik ga hier niet de betweter uithangen of je uit schelden maar hier mss een tip :

Als je een andere regelaar zet in je wagen want de oude is dus wel niet meer te maken zou ik er voor zorgen als ik van jou was dat de regelaar op een andere plaats zetten zodat hij veiliger staat want als de regelaar een uitsteeksel is dan vind ik persoonlijk het niet veilig dus probeer een en goede plaats te zoeken voor je regelaar

Mvg
 
niet te maken vind ik ook weer zo'n groot woord. heb zelf al een Novak HV Maxx regelaar gemaakt waarvan 4 FET's en een stukje printplaat weggebrand waren. (van m'n vaders E-Maxx)
Die condensator zal er wel op te krijgen zijn, de vraag is alleen of hij dan zou werken.
 
niet te maken vind ik ook weer zo'n groot woord. heb zelf al een Novak HV Maxx regelaar gemaakt waarvan 4 FET's en een stukje printplaat weggebrand waren. (van m'n vaders E-Maxx)
Die condensator zal er wel op te krijgen zijn, de vraag is alleen of hij dan zou werken.
Als de soldeerpunten op de printplaat zitten waar je bij kan, dan kan je de condensatoren er allemaal afhalen en met een stuk electrische babel vastmaken.
Bijvoorbeeld het soort kabel dat ook gebruikt wordt tussen regelaar en accu of motor.

Als de aansluitpunten aan de onderkant van de bovenste printplaat zitten dan zo veel mogelijk slodeer op de kabel doen (moet natuurlijk wel door het gat passen. Als je de kabel dan eerst door het gat doet, dan de kabel en voorzichtig de printplaat 'heet stookt' en de kabel wat heen er weer doet als het soldeer gesmolten is, lukt dat mogelijk ook nog. Soldeer wil altijd graag aan ander soldeer vast gaan zitten!!
Wel even aan de kabel trekken om te controleren of deze echt goed vast zit!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Back
Top