regelaar jeti 020 probleem

• Topicstarter Topicstarter RvJ
  • Startdatum Startdatum
R

RvJ

Guest
Hallo,

ik krijg mijn jeti 020 regelaar niet goed aan het werk. Het is een micro processor controller voor speed 400/480 met bec.
Alles volgens de zeer beknopte gebruiksaanwijzing aangesloten, zender op gas dicht gezet en accu eraan. Na een korte piep (geheel correct volgens het boekje) begint de motor bijna volgas te draaien. Ik kan met de zender wel alle roeren bewegen, maar het motortoerental kan ik niet regelen. zelfs als ik het stekkertje van de regelaar uit de ontvanger
haal, blijft de motor lopen. Als ik de accu loskoppel en hem later weer aansluit gaat de motor direct weer lopen. Zender aan/uit etc. het haalt niets uit.

Het kan zijn dat de gasstand op de zender verkeerd omstaat. maar ik kan dat niet testen omdat ik niet weet hoe de regelaar gereset kan worden.
verder gebruik ik de oude multiplex stekkertjes. Ik heb rood bij rood, geel bij oranje, bruin bij zwart gesoldeert. heb ik ook bij mijn servo's en deze werken gewoon. Klopt dit wel dan?

Iemand suggesties, of ervaring met deze regelaar?

bedankt, rvj

Hmmm , mischien heb je accu anders om aangesloten ? of de stekker van de regelaar in het verkeerde gat van de ontvanger gestoken ofzo ?

Kan je mischien foto's maken van hoe je hem nu hebt aangesloten ?

de accu is goed aangesloten, dat weet ik zeker, staat ook duidelijk op de regelaar. Ik heb de ontvanger uitgang voor het gasgeven getest met een servo en het is de goede uitgang. dat kan het dus niet zijn.

blijft de vraag nog steeds, hoe kan ik deze regelaar resetten. en heb ik de ontvanger draadjes goed omgesoldeerd.
sorry dat ik geen foto kan maken.

gr, rvj

Als hij het niet goed doet zou ik hem terug naar de winkelier nemen. En als die het niet weet en hij valt binnen de garantie terugsturen. Als hij er niet binnen valt dan moet je zelf maar beslissen of je hem opstuurd.
Een tip als je hem wilt opsturen doe het zo snel mogelijk want bij jeti zijn je zo snel niet.

Als je vermoed dat het gas verkeerd om kan staan probeer dan eens om met volgas op te starten.

Als het dan wel werkt (maar wel met gas verkeerd om), dan weet je de oorzaak.

Ik heb inderdaad geprobeert om met volgas op te starten, maar dat helpt gewoon niet.

het probleem is dat zodra ik ook maar de accu aansluit, de motor direct volgas begint te draaien. Dit is ongeacht elk commando wat ik maar met de zender geef. Kortom hij reageert gewoon nergens op. Terwijl alle roeren wel gewoon goed reageren. zender en ontvanger zijn oke.
mijn andere regelaars (ander merk) resetten gewoon als je de accu loskoppelt. Deze dus niet.

een raar geval dus. Ik ga maar eens een mailtje naar jeti zelf sturen.

bedankt. rvj

Back