regelaar lehner 30 70

Ik zou het risico niet nemen. De maximale spanning, die wordt opgegeven, wordt zelden of nooit beperkt door het vermogen dat geleverd moet worden. Dit heeft meer te maken met de maximale spanning, die diverse componenten kunnen verdragen.

Bertus, ik kan nog een open deur intrappen: andere motor, of ( andere ) vertraging. Ik heb helaas nog geen ervaring met grotere brushless motoren. Van het weekend hoop ik mijn nieuwe Simprop Magic-Drive 40-28 ( met vertraging ) uit te kunnen proberen in mijn electro-zwever Robbe Sanyo Limit ( 2000 mm ) met 12 cellen en 13'x8' klapprop.
Voor een andere electrozwever heb ik nog een AXI 2820/10 liggen die ik niet durfde in te bouwen in mijn Limit. Romp 40mm - motor 35mm en dan nog de drie kabels naar achteren, ik was bang dat dit toch een keer op het huis ( buitenloper ) zou gaan slijten.
Succes, ik blijf dit hier even volgen. Ooit zou ik ook wel groter willen gaan.

Bertus, als ( dure ) oplossing: de regelaar van Jeti 48-3P OPTO 32 cellen volgens opgave, en er schijnt nu ook een Jeti 77-3P OPTO ook tot 32 cellen te zijn.
Of dit de oplossing is voor je weet ik niet, lijkt me ook een beetje prijzig om maar even te gaan testen.

Andere motor is dus echt geen optie ?

Ik zou het ook niet zoeken in meer cellen. 30 is al een heleboel voor de regelaar.. Een vers geladen pak heeft zo rond de 55V?

Als je meer vermogen wilt zou ik het ook zoeken in de prop, maar ik denk ook aan de motor. Blijkbaar heb je nu tussen de 750 en 900W in je model met de 17*10. Hoewel het Amperage vrij laag is moet je je volgens mij afvragen of je de motor nog boven de 900 watt (30V bij30A) kunt belasten.

1 Cel meer scheelt je 25 tot 30Watt op hoeveel kilo ook al weer :wink: Geloof niet dat dit veel verschil in het stijggedrag zal maken. Ik blijf toch aan de motor denken. Wanneer je bijvoorbeeld een motor zou hebben de 1200 Watt aan kan, dan ga je naar 40A. Dat kan nog mooi met de Cp1700´s en zou wel een verschil moeten maken.