regelaar lehner 30 70

Ha die Bertus.
Zeker lekker uitgeslapen, nou ik niet loop nog rond met kleine oogjes.
Het was wel gezellig, gelukkig heeft het vrouwtje niet gemerkt hoelaat het geworden is, maar goed ook. De filmpjes vallen in goede aarde.
Je kunt rustig naar 32 cellen toe dat doen die profies ook. Van hun heb ik ook het advies gekregen om in de lapidar de zelfde motor tedoen als dat jij nu gebruikt. Heb zelf ook de motorophanging van hun afgekeken.
In de lapidar liggen 2X28 cellen en de motor slurpt ze in 1 keer leeg zonder tegen tespruttelen. Al die lange draden van akku naar regelaar het zal wel gebruik zelf vrij dikke draden. De lengte is ongeveer 70 centimeter in de regelaar kan dat goed aan. En de accucel van 1,2 volt heeft bij belasting ongeveer 1 volt dat is ook de stel regel aangezien de belasting met vliegen meestal meer is dan 25 ampere.
Dus ga gewoon verder met wat je bedoeling is, het is ook geen gezicht als zo'n grote zwever als een raket de lucht ingaat. Een beetje schaalgetrouwheid is hier wel op zijn plaats. Verder plaats ik hier een link naar de motorsite waar ook een link is naar de regelaaris te vinden BK.
http://home.t-online.de/home/lehner-motoren/d00index.htm
Hier moet je de motordiagram hebben en je zoekt de motor uit. 1 volt staat voor 1 cel is de stelling hier.
Hier nog een foto van hoelang de stroomdraden bij mij zijn, die dikke rode rechts op de foto, achter in de romp zie je nog net de condensators van de regelaar.
afb2218.jpg

afb2219.jpg

Ps: heb 1ste pinksterdag al gereserveerd voor biggs.
groetjes Han (ga morgen uitslapen!!!!)

Mag ik nog even lastig doen?

zo lange draden tussen de accu en regelaar, en korte tussen motor en regelaar, doen de professionals dat ook? Ik versta echt niet waarom men dit niet andersom doet...zo heel wat schelen..

Niels

Ha Bertus en Niels

Om effe met Niels tebeginnen leg mij eens het verschil uit met de plaats van de regelaar bij akku of motor.
Als je de regelaar bij de motor hebt, dan is er volgens mij geen verlies of bijna niet met de stroompulsjes van de regelaar.

He Bertus ga zo snel onder de wol, morgen weer vroeg dag,
Ik hoor nog wel via dit draadje hoe het resultaat is, morgen is het mooi vliegweer om het uitteproberen succes Han.

Han ik ben vandaag naar de beurs geweest.
En heb het aan de jongens van lehner gevraagd
Je mag er maximaal 50 volt op zetten met motor uit dus.
Beter is niet hoger dan 45 volt.
Met 3300 cellen kon ik er beter niet meer dat 32 op zetten maar met mijn 1700 cellen mogen er wel 34 op.
Dus probleem opgelost

Back