Dit zijn altijd erg lastige dingen.
Ik ga je bij deze overspoelen met vragen

Graag zou ik nog willen weten wat je setup is..
Als ik je goed begrijp (al zeg je het niet), stopte de motor er mee, maar had je verder wel controle?
zou inhouden dat de spanning op de besturing intact is gebleven..
heb je een losse BEC, of gebruik je een bec aan boord van de regelaar?
of heb je een losse 2s accu? High voltage setup, of 6 volt (oftewel, losse accu en losse bec)
Hoe warm was de regelaar nadat hij in de lucht uit was gegaan?
Hoe warm is het ding normaal?
(warm = vinger er oneindig op kunnen laten liggen)
Volgens mij hebben de meeste castle regelaars een logfunctie.
kun je ingangsstroom etc mee uitlezen.
daar kun je zien of het eventueel aan de accu ligt.
nieuw zegt namelijk niet alles
als een cel kapot is, trekt het hele pakket zichzelf onderuit.
Zeker als het bij 1 accu gebeurt. zoals je bij het voorval, vermoed ik.
als ik het lees, denk ik niet dat je de accu hebt gewisseld na de eerste motoruitval?
heb je telemetrie, of anders een lipo alarm op de heli?
in ieder geval EEN voorziening om de accuspanning in de gaten te houden..
Verder zijn er in principe niet zoveel redenen waarom een regelaar besluit de motor af te kappen.
- warmtebeveiliging. dit kan gebeuren omdat er teveel stroom door de bec heen weggetrokken wordt.
Of als de motor te langzaam draait.
des te langzamer de motor draait, des te harder de regelaar moet werken.
In governor is het bij de hedendaagse regelaars niet zo'n punt, als je maar zeker weet dat de temperatuur in de normale waardes blijft.
vlieg je hem op de curve, en de curve zit bijvoorbeeld op 50%, zit de curve gewoon te laag. ander motorpinion, en die curve naar minimaal 75%.
Governor is meestal een instelling op de regelaar, zou je ff na moeten kijken.
- overspanningsbeveiliging. te zwaar belast. met 120 Amp op een 700 lijkt dit niet waarschijnlijk.
- geen signaal vanaf ontvanger. dan gaat de regelaar naar failsafe, motor uit.
dit kan natuurlijk rechtstreeks een ontvangerprobleem zijn.
kan ook een stabilisatieprobleem zijn. vaak stuurt de stabilisatie de regelaar aan tegenwoordig.
deze hebben ook nog wel eens een log aan boord.. als de stabilisatie de motor heeft uitgezet, zie je in de log in ieder geval waarom dat was. ongeveer.
- hardware: stekkerverbinding niet lekker. lijkt me sterk als je er al 10 vluchten mee hebt gemaakt.
Zoals je ziet.. een regelaar heeft maar een paar redenen om te stoppen.
maar in totaal zijn er nog wel wat redenen op te noemen.
eerst ff kijken of de logs te benaderen zijn. ff nakijken welk onderdeel "rammelt"
Ik neem aan dat je je zender voor al je toestellen gebruikt?
als er bij de andere toestellen geen rare dingen gebeuren, kunnen we de zender alvast uitsluiten.