Regelaar programmeren

• Topicstarter Topicstarter noot
  • Startdatum Startdatum
N

noot

Guest
Ik ben mijn regelaar aan het programmeren maar deze doet het niet.
Ontvanger aangesloten, brug verwijderd van regelaar, zender aangezet in O positie en accupack aangesloten. Motor geeft 1 piep (so far, so good), bij full throttle hoort de motor 2 piepjes te geven en wederom naar de O positie 3 piepjes. Dit doet de motor dus beide niet.
Alles werkt en is intact o.a. accu direct aan de motor getest, ontvanger, kristallen etc.
Ik weet het niet, waarschijnlijk iets in de zender rommelen, maar wat.... De zender is een Multiplex MC3010.
HELP!! :?

Zorg ervoor dat je 'gas' knuppel 100% uitslag heeft, naar zowel stationair als volgas (om het even in gebruikelijke termen te benoemen)

GrW

probeer even een andere ontvanger ...

ik ben ook weken bezig geweest met een regelaar te programeren , mijn vliegtuigje was in het water geland en de regelaar doorgebrand , ik alles droog gefohnd en opnieuw aangesloten , met een nieuwe regelaar .. die vervolgens bleef piepen , en op niets reageerde , uit eindelijk bleek dus dat de ontvanger niets door gaf aan de regelaar .

Dank voor jullie snelle reakties.
Ik heb de zender alleen vol gas kunnen proberen op AFPD, daar ging het perfect, maar ja...of dat iets zegt?

Ik heb inderdaad een andere goede ontvanger getest en dat hielp niet dus ik sta nog open voor suggesties.

Nootgroet

Misschien staat je gaskanaal omgekeerd?
Probeer 'ns opnieuw te programmeren met eerst vol gas en daarna gas dicht en daarna weer vol gas.....

slomo zei:
Misschien staat je gaskanaal omgekeerd?
Probeer 'ns opnieuw te programmeren met eerst vol gas en daarna gas dicht en daarna weer vol gas.....

Als dat zo is dan zou AFPD toch ook andersom moeten werken. Dit is niet het geval.
Toch even proberen.......nee, helaas.
De eerste stap nl. herkenning van de O-positie met 1 piepje gaat goed, alleen de rest niet. :?

Wat gebruik je als 0 positie..

Ik kan mijn regelaar alleen instellen door mijn knuppel zo ver mogelijk naar beneden te doen en zo ver mogelijk naar boven te zetten.. Als je als 0 positie het midden van je stick gebruikt zou het kunnen dat dat niet werkt daarbij?

steven_o87 zei:
Wat gebruik je als 0 positie..

Ik kan mijn regelaar alleen instellen door mijn knuppel zo ver mogelijk naar beneden te doen en zo ver mogelijk naar boven te zetten.. Als je als 0 positie het midden van je stick gebruikt zou het kunnen dat dat niet werkt daarbij?

Dit doe ik ook maar helaas.
Alles klopt dus mijn conclusie is dat de regelaar defect is. Overigens, de servo's werken perfect dus dat is vreemd.

Zet je zender dan op uni, als dat tenminste mogelijk is. Is dit niet direct mogelijk dan effe spelen in de middenstand en ook in de eind standen iets spelen met de stick, en evnetueel de uitslagen aanpassen. De regelaar verwacht een pulslengte die in sommige zenders van multiplex niet gevolgd word. vandaar dat je in een aantal MPX zenders kan kiezen voor uni of multiplex puls lengte.

Probeer eens een ander gaskanaal, en hoe staat hij toegewezen in de zender ? de regelaar moet heus werken met die zender. zet hem maar eens op het hoogteroer ofzo. Het lijkt erop dat er toch een mixer actief is in je zender.

De regelaar doet het. Ik had het gas toegewezen naar het goede kanaal in de zender maar had nog iets extra's moeten doen. Dit had te maken met de optie % gas. Echt snappen doe ik nog niet, vanavond de handleiding weer eens nauwkeurig lezen.
Even een veer (zonder aandelen) voor Rob Coenraads van Coenraads modelbouw betreffende de prima ondersteuning en mijn dank voor alle reakties.

gr. René :)

Back