regelaar scorpion 2221-6

Super john

verslagschrijvers
Afgelopen maanden heb ik mijn heli tot twee keer toe in het water gecrasht, in beide gevallen de regelaar en motor overleden :-(.

Ik was het ff zat en heb een goedkope regelaar en een 430L motor in de heli gezet. Echter merk ik nu ik weer meer vlieg, en dus weer wat progressie maak, dat er veel te weinig power in de heli zit.

Ik had al een scorpion 2221-6 op de plank liggen, nu weet ik alleen niet wat voor een regelaar ik het beste kan aanschaffen. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze motor en wat voor een regelaar ik kan gaan gebruiken, ik wil er geen kapitalen aan uitgeven dus een Jive is mij veel te duur.

Verder vraag ik mij af welke pinion ik het beste kan monteren.

Een Jazz 40LV voldoet ook, dit heb ik gebruikt in icm een NextD scorpion 4400kv. Precies dezelfde motor volgens mij.

Ik had een 11T pinion.

Een tientje of 6 is wel gemiddeld denk ik, ik zou alleen niet weten wat je dan echt kan kopen tegenwoordig. Het meeste wat mij interesseert is weer duurder. Align heeft volgens mij ook maximaal een 35A regelaar voor 450's.

Klopt, maar volgens mij trekken die 2221's wat meer A's

Dacht iets van 40 a 45 (ergens gelezen lang geleden...)

Deze regelaar is 6 tientjes Scorpion 4-cell 55 Amp V2 ESC [55A-V2-ESC] : HobbyManiac.Com, Heeft passie voor uw hobby!

En de 2221-6 trekt max continuous 52A
Scorpion HK-2221-6 V2 (4400 KV) Trex 450 (3S) [HK-2221-6V2] : HobbyManiac.Com, Heeft passie voor uw hobby!

Heb deze regelaar sinds kort op mijn KDS450. Heb geen ervaring met andere governor regelaars maar op zich doet hij het redelijk. Je hoort soms wel dat het toerental enigszins wisselt. En met de standaard KDS motor vind ik dat de hele setup wat vermogen mist. Maar waarschijnlijk is de KDS motor maar 200 of hooguit 300Watt. Terwijl die 2221-6 525Watt is.

met een Align 35A regelaar werkt hij erg goed mits je de BEC uit zet (word je marge wat ruimer). zet er een apparte 3a bec naast en hij gaat als de brandweer. vorig jaar heb ik met een 450 bij 28graden flink staan trekken. de regelaar word niet abnormaal heet en presteert prima!.. motor timing op medium en de motor draait perfect!.. kontronik 40a werkt overigens ook erg goed hoor..maar heb je kans dat je met 35c of hogere lipo's spontane uitval kan krijgen

Laatst bewerkt:
Back