regelaar stuk van RC speedboot

• Topicstarter Topicstarter speedy Leon
  • Startdatum Startdatum
S

speedy Leon

Guest
Recent heeft onze zoon van 8 een rc speedboot gekregen. Na enkele keren varen werkte deze niet meer normaal. Bij het aansluiten van de accu begint 1 van de 2 motortjes spontaan te draaien. Een kennis die RC vliegtuigen als hobby bouwt wist te melden dat 1 van de 2 regelaars doorgebrand was. Zie rode pijl op foto van printplaat.
Wie kan mij helpen en weet te vertellen welke regelaar dit zou kunnen zijn, waar ik die kan krijgen en wat dergelijk component kost. Ik ga ervan uit dat je dit component kunt omsolderen/ vervangen.
Al vast bedankt voor de reacties.
full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

Dat is de L3103S mosfet
heb er nog op voorraad
als je meer wilt weten
doe het maar via pb

mvg huub

Hoi,

Meestal staat er wel één of andere tekst of kreet op zo'n (ik denk) thyristortje. Intikken op google en je vindt meestal wel iets. Volgens mij kosten die dingen hooguit een paar euro.
(Huub was sneller)
Vergeet niet dat een defect component meestal wordt veroorzaakt door een storing van een ander component. Of dat een defect component weer een storing veroorzaakt in een ander component.(snap ik het zelf nog?)
Het één is meestal het gevolg van het ander.

Succes
Fred

Heey,

Ik heb hier ook last van ik heb dezelfde boot!
Maar nu vaart hij niet meer zijn schroefas is er vanaf getrokken uit de motor,en motor problemen!

Componentje gewoon vervangen.
Gelijk koel blokje erop em zorgen dat je m makkelijk weer kan vervangen.
Ik heb het vermoeden dat de fet iets aan de lichte kant is.
Kosten maar een paar euro de 10 of 20 op ebay

Back