regelaar testen en aansluiten

Ik heb een probleem!Ik heb een Robbe regelaar voor een Tamiya truck.Op welke manier kan ik testen of deze werkt.en,hoe moet ik deze aansluiten.
Net even getest op een batterij met een schakelaar er tussen en de regelaar begon te stinken.Is hij nu stuk?
Ik heb nog een Tamiya truck en daar zit de regelaar al ingebouwd (niet door mij).ook met een schakelaar ertussen.Ik heb de regelaar in kwestie precies zo aangesloten als bij de andere truck.De regelaars zijn precies dezelfde.Wat moet ik nu doen??????
En is hij nu stuk????
gr Marcel.

Als de regelaar direct bij het aansluiten een rookwolkje geeft en gaat stinken is de accupolariteit verkeerdom geweest. De regelaar is dan stuk. Behalve een doorgebrand printspoor is er dan ook nog een component kapot. Er moet niet meer geprobeerd worden of de regelaar met de juiste accu-polariteit nog werkt. De schade wordt dan groter.

Het enige, wat nu nog gedaan kan worden, is het aankoopbonnetje opzoeken en de regelaar inleveren bij de winkelier. Met regelaars is bij Robbe de garantie-regel, dat deze kostenloos worden omgeruild. Als er andere stekkers zijn gemonteerd kan er ook door de servicedienst worden bepaald, dat er (onder garantie) gerepareerd wordt. In ieder geval wordt er bij omruil/reparatie een rapport bijgevoegd, waarop ook de oorzaak vermeld staat.

Jan,ik heb mazzel.Ik heb de regelaar rechtstreeks aangesloten op de accu en alle servo snoertjes aangesloten van de andere truck op de ontvanger.
En het Ledje begon te branden en met het commando vooruit gingen de achterwielen draaien.pfffffffff Scheelt me weer een hoop geld.Ik ben eruit,waarschijnlijk zaten de plus en min bij de schakelaar verkeerd om.
Dus eigenlijk hou ik de schakelaar er tussen uit,want als ik klaar ben met rijden dan haal ik gewoon de accupack los.

De regelaar had ik van Marktplaats gehaald,is dus een risico,maar alles zag er heel nieuw uit.
Jan bedankt voor je reactie.
gr Marcel.

Back