regelaar turnigy

ik heb me deze regelaar bestelt
nou staat bij de beschrijving high timing mode instellen voor grote
motors anders zou ie door branden
bij hoeveel watt spreken we nu over een grote motor? :confused:

TURNIGY Sentilon 100A HV 5-12S Speed Controller (Version 4)
The Sentilon 100A HV can handle 12 lipoly cells in series, thats 36 NiMH cells!
This BESC owes its high voltage ability to the USA imported Fairchild MOSFets used and high quality compnentry.
Now with an ultra-fast 12Mhz CPU. Faster clock cycling preventing sync loss with some large motors*
Warranted for 12 months, the Sentilon series BESCs are guaranteed against faulty manufacturing and poor quality components.

Cont Current: 100A
Burst Current: 110A
BEC Mode: N/A (no BEC)
Lipo Cells: 5-12
NiMH : 15-36
Weight: 125g
Size: 60x60x11mm
CPU Clock Speed: 12Mhz

WARNING: For some large motors, you must use High timing mode. Failure to do so will result in a burnt esc.

ik wilde hem combineren met een scorpion 4035-500
10s 4900
vliegt iemand toevallig deze setup
en wat voor setting gebruikt u dan

m.v.g. hub

Hallo Hub,

Ik heb 2 van deze regelaars in gebruik.
1 op een 500gr 250Kv motor en 1 op een 700gr 230Kv motor. Bij beide motoren de timing op hoog ingesteld en daarmee draaien ze prima (in vliegtuigen).
Een andere timing heb vanwege deze waarschuwing niet geprobeerd.

Groet,
Gerben

Nou, had dat nou in de gebruiksaanwijzing van de 60A turnigy plush gestaan. Gister kwam er rook uit de regelaar op low timing met een HXT 50-55A (of B) motor. In de gebruiksaanwijzing stond dat je low timing moest gebruiken :(

Motor is 1100 watt

dat vind ik jammer dat je regelaar in rook is opgegaan
ik hoop dat andere er wel van kunnen leren
zal hem om te beginnen dan maar op high timing zetten

Ik had nog een vraagje wat betreft de timing, vandaag is een nieuwe 80A regelaar aangekomen van turnigy, en die heb ik meteen geprobeerd, op high timing. Ook even medium geprobeerd, en ik zie niet echt verschil. Waar kan ik aan herkennen dat de timing fout is? Ik wil niet nog een ESC riskeren namelijk. Op low timing draaide hij ook gewoon, maar dat is toch niet goed. Waar zie ik aan wat het beste is?

Ik heb helaas nog geen stroommeter voor zulke hoge stromen.

Alvast bedankt!

Ludo

waar je dat aan ziet weet ik ook niet ,voormij ook allemaal nieuw
ik heb hem nog niet binnen,maar met een motor van 3500 watt zet ik hem op high timing

Back