regelaar van t rex 500esp

Ik heb deze winter de t rex 500esp gebouwd en nu is hij af ,14 dagen terug gaan invliegen maar hij kwam niet op vol toerental.Alles samen met mijn dealer nagezien en we kwamen uit bij een defecte regelaar. Wel te verstaan alles nieuw in 1 combo gekocht. Resultaat regelaar wordt opgestuurd en vervangen(wacht er nog steeds op).Dan kom ik een clubgenoot tegen met hetzelfde probleem?
Zijn er nog mensen die daar slechte ervaringen mee hebben?
Nochthans zou align toch voor wat kwaliteit moeten staan.

Daar zal het hem niet zitten. Mijn verdeler met wie ik samen heb nagezien is Guy Vanderschelden van Heli tempel. Die heeft wel wat ervaring.:yes:

Align is wel goed te noemen.
De regelaars over het algemeen ook wel.
Maar het is zeker niet de top om het zo maar te zeggen.
Er zijn diverse merken die zich alleen toespitsen op het maken van electronische snelheids regelaars en soms motoren.
Die dan een betere kwaliteit bieden, maar ook tegen een andere prijs.
Castle creations, YGE, Kontronik Bijv.
Zolang je een vervanging krijgt voor je slecht werkende regelaar vind ik de service van de verdeler zo slecht nog niet trouwens ;)

Neen , je hebt 100% gelijk. t'Zijn nu eenmaal dingen die gebeuren, zand erover.
Van mijn verdeler heb ik zeker geen klagen. Toch bedankt voor de reacties .

Als al je servo's trillen is er waarschijnlijk iets anders niet in orde.
Heb je de servo's al op een servotester aangesloten om ze te controleren?

ik heb pas wat zoekwerk gedaan ivm align ds510 servo's, en ik kwam dat trilprobleem wel vaker tegen.. (op youtube staat het ook vol met zulke filmpjes..) een servotester loste het probleem vaak op, maar dan kwam het later toch weer terug
Ik heb dan toch besloten om voor de graupner des676 te gaan voor op de swash van mijn 500..

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ze op servotester niet trillen (één enkele servo) en op ontvanger wel (meerdere servo's) heb je waarschijnlijk een voedingsprobleem. Eén servo doet iets, trekt meer stroom, dipje in de voedingslijn, dipje voelen de andere servo's, gaan op hun beurt gezellie meedoen en de 'storing' houdt zichzelf in stand.

We hebben een nieuwe ander merk digitale servo op de ontvanger gestoken en die gaf geen trilling.
Aanvankelijk met servotester gekeken en eerst geen storing en dan weer wel?
Ik wil wel andere servo's steken maar de combo is nieuw gekocht dus zal met dealer moeten tot een akkoord komen.

Back