Regelaar

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Paul.M, 2 okt 2016.

  1. Paul.M

    Paul.M

    Lid geworden:
    30 jun 2011
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Nederland
    Ik heb een regelaar maar kan niet zien hoeveel Ampere deze is (plaatje verdwenen).
    Kan iemand mij vertellen hoe ik kan meten hoeveel Amp deze regelaar aan kan ?

    Alvast bedankt Groeten Paul
     
  2. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    meten gaat niet.
    maar een plaatje hier kan mogelijk wel meer duidelijkheid geven.
     
  3. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.369
    Locatie:
    Woerden
    Meten kan wel maar dat is maar één keer. Dat doe je door er steeds meer stroom doorheen te laten lopen tot hij kapot gaat. ;)
    Nee geen gekheid, echt meten is gewoon niet mogelijk. Als je weet hoe en wat je moet doen en je hebt de juiste apparatuur dan kan je wel een aantal metingen doen en aan de hand daarvan een schatting maken die redelijk kan kloppen. Mogelijk zelfs beter dan wat de fabrikant opgeeft want er zijn nog al wat fabrikanten die weg erg optimistische getallen opgeven. Vooral in de raceauto wereld en soms ook de speedboot wereld. Daar gooien ze met stromen van 320A continu. Ja, ja, en mijn grootmoeder was koningin Wilhelmina. :rolleyes:
    Bij die stromen smelten de connectors die er aanzitten en kan je een eitje koken op de koelplaat. :D

    Zoals Alwin al aangeeft kan je het beste een foto plaatsen, het liefst waar de schakel Fet's goed op te zien zijn. Misschien kunnen wij dan een redelijke gok doen, helaas zonder garantie. :cool:
     
  4. Paul.M

    Paul.M

    Lid geworden:
    30 jun 2011
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Nederland
    Bedankt voor jullie reactie !
    Ben er nu van overtuigd dat een meting niet mogelijk is.
    Na wat vergelijkingen ga ik de regelaar tot 20Amp gebruiken.

    Groeten Paul
     

Deel Deze Pagina