Regelement indoor Pylon

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Arjen van Viegen, 12 feb 2004.

  1. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    ?? dit zou de 7.2v versie moeten zijn, met een 3x2 ca 2 amp.

    Het andere gws motortje is een 4,8, die rookt af met een 3x2 bij 4 amp.

    stekkers, aanslutigen, solderingen goed?
    zeker weten dat je 2 cellen (in serie!! 7.4v) gebruikt?

    als je de pack aansluitigen rechtsteeks op de motor aantikt, (regelaar draden er eerst af!) loopt ie dan harder?
     
  2. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Ik heb het op diverse 2s1p accu's geprobeerd met allen hetzelfde resultaat, 0.8A en een hoop geresoneer. Ik zal de ontstoorcondensatortjes maar eens verwijderen en nieuwe draadjes gebruiken, wie weet verlies ik onderweg wat spanning of zo...
     
  3. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Heeel vreemd..
    Meestal als er een probleem is, prop uit balans, lagers vast, krome as enz gaat een motor MEER stroom verbruiken..
    Jouw motor heeft de helft minder dan normaal??
     
  4. Effe een vraagje, gebruiken jullie allemaal etec 250, en vlieggewicht dan rond de 70 gram?

    Zou er eentje gewoon voor buiten willen maken, met cd-rom brushless, maar met 2s kokam 350 UHD. Zou dit nog bij 50 cm span kunnen, of moet ik dan groter gaan? (ik weet het, niet volgens de regels, maar ik vlieg er toch niet binnen mee...)

    niels
     
  5. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Volgens mij was ik een van de weinige die met een 250 Etec pakketje vloog. Eigelijk is de stroom nét iets te voor dit pakketje.

    De rest vloog met een 2s 350UHD pakket, denk dat ik daar ook op overstap. Word m'n model nog zwaarder :( (verlies ik misschien minder snelheid in de bocht? ;))

    Met een cdrom motor moet dit dus zeker gaan :)
     
  6. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Heb het motortje opnieuw rechtstreeks op 2s1p aangesloten en de stroom wordt per poging lager, tot 0.5A. Als ik aan de draden/polen morrel verandert het toerental licht. Het lijkt of het probleem bij de koolborstels wegkomt, misschien heb ik de polen te lang heetgestookt en is dat in de motor niet goed ontvangen... ik bestel maar eens een nieuwe GW-EDP-50 XC.
     
  7. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Vandaag de mijne kort gevlogen.. Ding weegt met een 2S350 accu bijna 100 gram.. Je moest hem echt weg smijten om de gewenste vliegsnelheid te behalen..

    Ging een stuk harder dat met m'n 250mAh pakketje! (dat al relatief hard ging)

    Toen ik echter over mezelf heen vloog, in de TL-verlichting keek en het model uit het ook verloor was het binnen een halve seconde BAF!

    [​IMG]

    Dit keer ga ik hem niet repareren, want ik heb een 'Make My Day' overgenomen. Eens zien hoe hard dat gaat binnen 8)
     
  8. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Vorige week voor Aspach een nieuwe Pushy-Galore gebouwd omdat er redelijk wat vragen kwamen van de duitse indoor vliegers. Deze had ik voorzien van een Feigao brushless motor van 5800 KV en een 3x2 GWS prop. Het model vloog hiermee al redelijk snel op 2 lipo's. In Aspach echter vlogen enkelen deze motor op 3 lipo's maar dan met een andere prop. Deze heb ik me ook gekocht en gemonteerd. Van de week hiermee al enkele malen gevlogen en ik moet zeggen dat was aardig snel. Vanmiddag echter was het model eigenlijk veel te snel en begon te ondersnijden. Enkele malen heb ik dit kunnen corrigeren, maar ineens was ook dit niet meer te doen en ging het model behoorlijk hard de grond in.
    Het starten gebeurde met halfgas en zodra het model goed vloog gaf ik pas volgas en dan schoot het model als een pijl ervandoor.
    Nu eens gaan kijken of ik dit ondersnijden weg kan krijgen door de vleugel en ook de canard te gaan voorzien van een profiel. Of heeft iemand hiervoor een ander idee?

    :teacher: En voor de mensen die deze setup indoor willen gebruiken, veel succes, ik ben bang dat dit echt niet meer veilig kan. 8) 8O Ik zal dan in elk geval al op voorhand de zaal verlaten en vanuit het veilige restaurant gaan zitten kijken. :lol:
     
  9. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Ik ben benieuwd naar de stroom.
    Die mag max 5 amp bedragen.]

    De 5800 op 3s in een fan draaid zich stuk.
    Hoe heet is de motor na de vlucht?

    ?2 crashes dus gister?
     
  10. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Ik las laatst in een oudere "aufwind" een stukje over de "Lagu". Ook een indoor-pylon-racertje. Nu zag ik er ineens de lol van in (kweet ook niet waarom...) en ben maar meteen begonnen om iets in elkaar te flansen. Ik had de onderdelen toch liggen :D.

    Gewoon maar het 1 en ander uitgesneden uit depron. Daarna zag ik dit topic en heb de vleugeltjes toen toch maar 50 cm gemaakt :D.
    Motor is dat staartmotortje met een (grijs!) 3x2 propje, regelaar van 10amp (moet genoeg zijn :lol: ) en 2s300mah.
    verder een oud servootje uit een helietje en een 9 grams servootje voor de rol. Is niet echt de lichtste setup, maar moet toch wel lukken volgens mij.

    FF flink doorgeplakt (gisteravond begonnen) en nu staat ie al in elkaar : 94 gram... Beetje veel misschien, maar moet lukken.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  11. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ik heb ook maar zoon indoor racertje gemaakt, ik heb het motortje+regelaar wel om hem volgens wedstrijd spec's te maken maar voor de lol heb ik er mijn feigao 5300 in gedaan, het is zonder probleemen om te wisselen.

    Hij is van balsa omdat ik even geen zin had in depron :nosmile: en toch is hij nog best op gewicht.
    95 gram met 2s300 en 105 met 2s 450.
    (krimpkousjes moeten nog om de 2 koolstof staafjes)

    erg makkelijk te vervoeren,
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  12. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    wat is het max gewicht van een indoor pylonracer?
    als mijn manta niet vliegt wil ik er ook een gaan maken vandaar:)
     
  13. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Alles onder de 100 gram is goed. Mijn pushy Galore weegt vliegklaar normaal tussen de 85 en 95 gram.
     
  14. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    okee
    en worden er nog wel races gehouden?
    of is het af gelopen?
     
  15. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Jammer genoeg zijn er hier geen racers meer. Komt ook omdat ik dit seizoen weinig op indoor meetings ben geweest.
     

Deel Deze Pagina