registratienummer voor je zeilboot

hallo allemaal

ik heb een vraag kan je ook gratis een registratienummer krijgen voor je zeilboot of moet je daar dan jaarlijks voor betalen?

mvg jermaine

Beste Jermaine,
het zou al helpen als je liet weten of je in België of in Nederland woont. Als je in België lid bent bij een club die aangesloten is bij de Koninklijke Federatie van ModelYacht Clubs van België, dan zal de voorzitter van je club je zeil-registratienummer voor je aanvragen bij de Federatie. Het kost dan niets extra, het is dan inbegrepen in je lidgeld. Dat zeilnummer is dan geldig voor al je boten.
Groetjes, Jos

Beste Jermaine,
in dat geval zal je moeten wachten op iemand die je wil inlichten over de in Nederland geldende voorschriften.
Groetjes, Jos

Bij mijn weten hangt dat helemaal van de klasse organisatie af. Als je geen wedstrijden wilt varen, dan kan je natuurlijk alles wat je leuk vindt er op zetten.
Maar waarom wil je een nummer 'krijgen'?

Inderdaad is het zoals JiB zegt. Het hangt af van welke klasse je wilt gaan varen.
Ik kan alleen spreken van de Footy klasse. Het zeilnummer daarvan is persoonsgebonden (als je je boot dus zou verkopen / wegdoen aan een ander) mag die niet varen met het nummer wat er op staat (ook niet met het nummer wat op de romp staat) Je moet dan je eigen registratie nummer aanvragen. Voor de Footy is dit gratis.

De belangrijkste vraag is dus: welke klasse wil je varen?

Wim

ik heb de registratie nummer als weten te bemachtigen
maar weten jullie toevallig een website waar ik onderdelen kan kopen voor een zeilboot

mvg jermaine

ik heb de registratie nummer als weten te bemachtigen
maar weten jullie toevallig een website waar ik onderdelen kan kopen voor een zeilboot

mvg jermaine

Ehh... Wát voor onderdelen? Het zou het beantwoorden van je vragen een stuk makkelijker maken als je wat meer informatie gaf.
Mijn kristallen bol is al een tijdje bij de dealer en met tarotkaarten ben ik nooit zo goed geweest...:sleepy:

Guttoguttogut zeg, wat een leuke grapjes!
Gamma: vloerlak voor de romp. Afhankelijk waar je die van gebouwd hebt natuurlijk. Watergedragen als je die van depron gebouwd hebt (pluspunten!) Heeft ook altijd wel wat ijzerwaren/aluminium/messing spul. Lood hier ook te koop, maar als loodslab, dat moet je zelf smelten/gieten.
Hema: epoxy, contact & constructie lijm. En evt als ze een grote vlieger hebben met carbon stokken (mast).
Vlieger winkel: ikarex of ander vliegerdoek voor een zeiltje. Carbon voor langere carbon buizen voor de mast.
Duikshop: gratis lood uit een kapot trimlood pack... :)
HobbyKing: goedkope electronica vulling. Evt ook voor de grotere heli bladen om dienst te laten doen als kielblad.
En de hobby winkel voor balsa, staaldraad etc.
Mordor souvenirs: voor de afstands bediening van Roel's glazen bol. Hij weet niet dat er een afstands bediening voor te krijgen is, hij denkt dat zijn bol kapot is, terwijl het gewoon wat hogswarth studenten zijn die hem een beetje plagen. En de teevee gaat ook al steeds uit!

Jermaine,

Wat voor boot ga je bouwen? D'r is nogal verschil tussen een Footy en een IOM. Krachten zijn nogal verschillend waardoor je keuzes moet maken die verband houden met je materialen.

Dan nog een leverancier: de Action, voor acryllak in een spuitbus (2 Euro) en secondenlijm (89 cent voor 4 tubetjes)

Wim

Guttoguttogut zeg, wat een leuke grapjes!

Nee, is antwoord op de vraag.

Voordat ik op de indirecte vraag antwoord, zou het Jermaine sieren zelf met meer informatie m.b.t. wat voor boot het handelt te komen.
Ik kan hier twee A4 tjes met mogelijkheden posten van webshops voor onderdelen voor RC zeilboten, van Footy tot A, bespaar dit liever tot alleen relevante links.

m vr gr

ik heb een casco zeilboot van 1.27m
daar heb zeil spanners en katrolletjes en zo voor nodig
gr jermaine

Hallo j.p,

Een 1.27m zeilboot klinkt als een M-Klasse of wel een Marblehead. Hiervoor zijn een heleboel klasse specifieke onderdelen, zeile, masten, etc. te koop. Kijk ook eens bij Sailsetc. of Nylet. of vraag meer info aan Chris Vaes (hier ook op het forum).

Succes,

Michiel

Back