Reglementen en dokumentatie

Bestaan er in Nederland nog zoiets als semi-schaal wedstrijden.

Waarschijnlijk is er wel meer animo om aan dit soort wedstrijden mee te doen. Het zou hierbij meer om de schaalafmetingen van het model moeten gaan, en hoe het model wordt voorgevlogen ipv of elke klinknagel aanwezig is.

Wat is jullie mening over dit soort wedstrijden? Zijn ze al ooit eens gehouden? Wat was de opkomst? Loont het de moeite?

Voor sommigen zou het een opstap naar echte schaalwedsrijden kunnen zijn. Er kunnen in ieder geval een hoop ervaringen worden uitgewisseld over afwerking en voorvleigen e.d.

gr. Marcel

Hoi Bla31,

Jazeker, je hebt twee klasses.
de F4C, echt schaal dus, waar ook je toestel wordt "gekeurd" en naar je vliegkunsten wordt gekeken(oftewel, hoe schaal vlieg je met je toestel), en je hebt sportschaal, hier kan je zelfs met een ARF aan meedoen, wordt alleen naar je vliegkunsten gekeken.

Anders even op de website van de Knvvl kijken, hier staan ook de reglementen ed.
Zie de link van Ton

Mhhh, lijkt wel alsof er hier of daar steeds meer gegadigden mee willen doen met semi-schaal of schaal wedstrijden.

Misschien wordt mijn P-40 ook nog wel kandidaat 8O

:offtopic:
ps. Jaap,
zijn de foto`s goed gelukt ik ben zeer benieuwd :wink:
:ontopic:

Hoi Berto,
Ja, de foto's zijn goed gelukt.
Helaas nog geen tijd gehad om een draadje te openen, heb eerst van de week de nieuwe Harry Potter gelezen :D .
Nog bedankt voor je medewerking :thumbsup:

bla31 zei:
Bestaan er in Nederland nog zoiets als semi-schaal wedstrijden.

Waarschijnlijk is er wel meer animo om aan dit soort wedstrijden mee te doen. Het zou hierbij meer om de schaalafmetingen van het model moeten gaan, en hoe het model wordt voorgevlogen ipv of elke klinknagel aanwezig is.

Wat is jullie mening over dit soort wedstrijden? Zijn ze al ooit eens gehouden? Wat was de opkomst? Loont het de moeite?

gr. Marcel

Hoi Marcel S
Er worden inderdaad nog elk jaar diverse gecombineerde schaal/semi-schaal wedstrijden gehouden door heel Nederland.
Het model mag max 15 kg wegen, voor semi schaal is er geen statische beoordeling, maar de verplichte en de te kiezen vliegfiguren zijn het zelfde als voor schaal.
Ik denk dat het grootste probleem voor jou de vereiste sportvergunning is (hiervoor moet je lid zijn van de KNvvL :cry: , ook voor een sportvergunning van 1dag, als ik ten minste goed geinformeerd ben)
ps de vliegfiguren met de uitleg hoe ze gevlogen moeten worden zijn opgesteld door de FAI (ik zal is kijken of ik die nog ergens heb

Groetjes Eric

bla31 zei:
Is er bij jou de interesse om aan dit soort wedstijden mee te doen?
Bij mij wel :lol: (ik heb dit jaar al een keertje mee gedaan in Dilsen(B)) en destijds met mijn Lightning heb ik ook verschillende keren mee gedaan in Belgie (ik heb een Belgische sportvergunning) ik heb toen zelfs een keertje meegedaan met de eurostarcup (eigenlijk voor grote schaal modellen boven de FAI gewichts klasse toen nog 7kg)
Volgend jaar wil ik ook wel mee doen met de beneluxcup F4c in NL dit is het zelfde als de gewone schaal maar deelnemers uit de bene(lux) ik denk dat die weer in Gilze-Reije zal zijn (als ze geen wapens pikken) :wink:

De laatste info die ik heb ivm de Beneluxcup 2006 is dat het het eerste/ Nederlandse deel door zal gaan in Roosendaal rond mei/juni. en het tweede deel in Genk (B) eind aug begin sept

Hi,

Voor diegenen, die wedstrijden willen vliegen is het misschien wel aardig om naar de vliegersvergadering te gaan.
Deze wordt gehouden op zaterdag 3 dec. a.s. te 14.00 uur.
Daar kun je de wedstrijddata ook horen en eventueel iedeen indienen en vragen stellen.
Voor verdere info kun je terecht op de KNVvL site.

Bert

Back