Dag allemaal.
Mag ik iets vragen want kan het antwoord helaas via andere kanalen niet vinden.
Ik heb gisteren 2 stuks Losi Micro-T RC autootjes opgehaald bij een RC modelbouwwinkel.
Eentje voor een maatje en de andere auto was voor mij.
Doel: samen tegelijk binnen rijden voor leut en vermaak.
Maar.................
We hebben alles netjes volgens het boekje gedaan.
Kwamen we er achter dat beide auto's een beperkte reikwijdte hebben.
Die van m'n maat kan hooguit 3 tot 4 meter rijden en valt dan stil.
Die van mij pakt hooguit 6 tot 7 meter.
Dit matige bereik is te weinig voor zijn grote woonkamer en we begrijpen niet waar het probleem in zou kunnen zitten.
De batterijen van de zenders zijn vol, de accu in het autootje is ook vol.
De antenne op de zender helemaal uitgeschoven en de autootjes hebben nog niet tegelijk samen gereden dus daar kan het ook niet aan liggen.( uiteraard hebben beide autootjes een ander kristal dus elkaar storen zou niet mogen )
De kristallen zitten goed aangedrukt in de zender en in de auto dus dat kan het ook niet zijn.
Ik heb vanochtend geprobeerd om de antenne die op de auto zit rechtop te laten staan inplaats van origineel omgebogen, maar dit resulteerde helaas maar in een metertje meer reikwijdte.
Ik heb de eigenaar van de modelbouwwinkel een mailtje gedaan en die gaat het probleem bij de importeur neerleggen.
Wachten is dus op antwoord en voor nu helaas niet kunnen rijden.
Kan op You Tube en via Google niks vinden omtrend dit reikwijdte probleem.
Heeft iemand tips en advies indien mijn maat en ik iets over het hoofd zien?
Wij zijn namelijk van de vliegtoestellen en dit zijn onze eerste micro RC autootjes.
Overigens rijdt en stuurt het super.
Alleen de beperkte reikwijdte is flink knake.
Hoor graag advies.
Vr Gr Erwin
Mag ik iets vragen want kan het antwoord helaas via andere kanalen niet vinden.
Ik heb gisteren 2 stuks Losi Micro-T RC autootjes opgehaald bij een RC modelbouwwinkel.
Eentje voor een maatje en de andere auto was voor mij.
Doel: samen tegelijk binnen rijden voor leut en vermaak.
Maar.................
We hebben alles netjes volgens het boekje gedaan.
Kwamen we er achter dat beide auto's een beperkte reikwijdte hebben.
Die van m'n maat kan hooguit 3 tot 4 meter rijden en valt dan stil.
Die van mij pakt hooguit 6 tot 7 meter.
Dit matige bereik is te weinig voor zijn grote woonkamer en we begrijpen niet waar het probleem in zou kunnen zitten.
De batterijen van de zenders zijn vol, de accu in het autootje is ook vol.
De antenne op de zender helemaal uitgeschoven en de autootjes hebben nog niet tegelijk samen gereden dus daar kan het ook niet aan liggen.( uiteraard hebben beide autootjes een ander kristal dus elkaar storen zou niet mogen )
De kristallen zitten goed aangedrukt in de zender en in de auto dus dat kan het ook niet zijn.
Ik heb vanochtend geprobeerd om de antenne die op de auto zit rechtop te laten staan inplaats van origineel omgebogen, maar dit resulteerde helaas maar in een metertje meer reikwijdte.
Ik heb de eigenaar van de modelbouwwinkel een mailtje gedaan en die gaat het probleem bij de importeur neerleggen.
Wachten is dus op antwoord en voor nu helaas niet kunnen rijden.
Kan op You Tube en via Google niks vinden omtrend dit reikwijdte probleem.
Heeft iemand tips en advies indien mijn maat en ik iets over het hoofd zien?
Wij zijn namelijk van de vliegtoestellen en dit zijn onze eerste micro RC autootjes.
Overigens rijdt en stuurt het super.
Alleen de beperkte reikwijdte is flink knake.
Hoor graag advies.
Vr Gr Erwin