Sorry... tja ik heb dat wel waker verteld maar wist niet meer dat het in hetzelfde draadje was... :sleeping:Ik dacht even dat ik weer op pagina 1 zat te lezen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Sorry... tja ik heb dat wel waker verteld maar wist niet meer dat het in hetzelfde draadje was... :sleeping:Ik dacht even dat ik weer op pagina 1 zat te lezen
Ik ben een beginneling met vliegtuigen/heli's
Ik heb twee heli's de Ikarus Lama en de e-sky king 3. Beide zenders zijn uitgevoerd met Mode 3 en voor mijn gevoel is dit heel logisch. Met de Lama kan ik al een klein beetje fladderen maar met de king 3 nog niet. Kom ik afgelopen zondag op de vliegclub om indoor te vliegen en blijkt dus dat de inrichting van de zenders verkeerd zijn. Op de club wordt er alleen maar in mode 1 gevlogen, met heli's en vliegtuigen. Dus moet ik het helemaal opnieuw gaan leren.
En omdat ik graag wil leren vliegen met de heli's en de vliegtuigen ben ik verplicht om mij aan te passen aan de club. Niet dat dat erg is maar het druist wel in tegen mijn gevoel van bediening. In mijn ogen is het niet logisch.
Maar goed dat wordt dus veel uurtjes achter de Sim die in aantocht is.
Ik stem dus Mode 1 omdat ik dus verplicht ben om dit aan te leren.![]()
Ik ben een beginneling met vliegtuigen/heli's
Ik heb twee heli's de Ikarus Lama en de e-sky king 3. Beide zenders zijn uitgevoerd met Mode 3 en voor mijn gevoel is dit heel logisch. Met de Lama kan ik al een klein beetje fladderen maar met de king 3 nog niet. Kom ik afgelopen zondag op de vliegclub om indoor te vliegen en blijkt dus dat de inrichting van de zenders verkeerd zijn. Op de club wordt er alleen maar in mode 1 gevlogen, met heli's en vliegtuigen. Dus moet ik het helemaal opnieuw gaan leren.
En omdat ik graag wil leren vliegen met de heli's en de vliegtuigen ben ik verplicht om mij aan te passen aan de club. Niet dat dat erg is maar het druist wel in tegen mijn gevoel van bediening. In mijn ogen is het niet logisch.
Maar goed dat wordt dus veel uurtjes achter de Sim die in aantocht is.
Ik stem dus Mode 1 omdat ik dus verplicht ben om dit aan te leren.![]()
Ervan uitgaande dat het (kennelijk) niks uitmaakt of je links of rechtshandig bent... zou het eigenlijk praktisch zijn als alle modelvliegers overeenkwamen om ernaar te streven allemaal dezelfde mode te vliegen. Dat is 1 generatie lang een beetje lastig. Daarna kan iedereen zonder bedenkingen desgewenst de zender van iemand anders gebruiken en hoeven er nooit meer zenders omgebouwd te worden of zo...
Maar ja je bent gedurende die overgangsperiode wel extra aan het klooien, bijvoorbeeld binnen een club die allemaal mode X vliegt terwijl mode Y de toekomstige standaard is...
...ALLES, vleugels EN heli's op mode 1 "want in de echte vliegerij is dat ook zo......."
Leg eens uit hoe dat zit dan?