remleiding knikt

• Topicstarter Topicstarter bigscale
  • Startdatum Startdatum
B

bigscale

Guest
Beste mensen,

Gister weer een top dag gehad met de HS, echter met een high speed pass en pull up zag ik dat het landingsgestel enigszins naar buiten kwam om vervolgens weer in te klappen.

Nu zie ik bij de preflight dat als ik ze in klap, de leiding ter hoogte van de poot wil knikken, en zo de lucht zou kunnen afsluiten.

Hoe kan ik dit voorkomen ? Ik heb al gedacht aan langere leiding, en deze niet langs de oleo te fixeren met tape.

Thx,

Jochem

hoi

ik zou niet durven te zeggen hoe je dat probleem het beste kunt verhelpen. Maar ik heb een ander vraagje: waar vlieg jij met je hotspot op een doorde weekse dag en mag je daar altijd met jets vliegen?

bigscale zei:
Iemand nog tips voor de leiding ?

Zou het toch even moet zien Jochem, hoe of dat het nu zit, en hoe je het zou kunnen aanpassen.
Ik zelf heb er altijd minstens 5 bar opstaan, als ik in de buurt van de 3 bar kom, willen ze graag naar buiten in een stevige bocht, alle leidingen moeten natuurlijk goed vrij kunnen lopen.
PS voor mij was woensdag weer een topdag, lekker kunnen oefenen :thumbsup: en 15 liter petroleum armer. :?

Grtz Ger.

Hoi Ger !

Dank voor je reply, ik pomp er 8 bar in aangezien mijn remmen op dezelfde drukfles zitten, de peut gaat idd hard, zelfs met n P80 !

Ik zal volgende week je n foto laten zien van die leiding,

Doei

Om de leidingen te beschermen heb ik over het gedeelte wat dicht langs de wielen loopt, een ballpoint veertje geschoven. Ziet er ook nogges kek uit!
Misschien dat het ook helpt tegen knikken. Ik heb de luchtleidingen van die gast uit Canada (ben even de naam kwijt, die al die mooie ventielen levert) en dat zijn volgens mij de mooiste slangen, knikken gewoon vrijwel niet.
Ja, de dorst van een P80 valt mij ook op, als ik het vergelijk met de P120, komt misschien omdat ik met de Hotspot de neiging heb om meer plankgas te raggen in vergelijk met de F16 en tja, dan zet je de kraan goed open natuurlijk...

Hoi Richard,

Goeie tip van die veer, misschien ook iets voor mij !

Grt

Siliconen slang gebruiken.
als dat knikt komt het altijd weer terug in de oude positie. Dit is wel prijzig maar erg mooie slang.

Deze slang is wat mij betreft de beste:
http://www.up-1.com/tubing.html

Deze slang knikt pas bij een hele kleine radius.

en hier wat plaatjes van de F16 en de HS vwb het ballpoint veertje

IMG_2935.jpg

IMG_2936.jpg

Nogmaals, voor mij in hoofdzaak aangebracht om ze te beschermen tegen de band.

Nou Ries, zo te zien doe jij niet zo lang met je bandjes, of zitten de winterbanden er nog op 8)
PS mooie oplossing om je remslang te beschermen.

Grtz Ger.

Back