remleidingen inkorten magura hydro

hoi allemaal.
hier ben ik weer met een vraagje , dit weet vast wel iemand.

ik ben bezig de laatste dingetjes te fixen aan mijn karretje , nu wil ik de remleidingen inkorten van de magura remmen en stuit op het volgende probleempje.

Ik draai net zo een koppelingetje los van de slang en wil het tonnetje eraf halen , maar dat ding zit muurvast ,denk dat het geperst is of zo , voordat ik de boel weer sloop kan ik misschien hier beter vragen.

1otawh.jpg

groetjes :)

Laatst bewerkt:
als je wil inkorten zal je dat setje met koppelingetjes nodig hebben , alleen wel zien dat je ze niet te hard aanschroeft of je vernauwt de leiding teveel

9440/16
9440/19
9440/20
Magura Blood mineral oil (zoek maar ergens of je die kan vinden , die flesjes van 50 ml van fg kosten belachelijk veel )

zijn de nummers die je moet hebben

okee T.h.o.m.a.s. dank u
ik heb toen ik deze topic had gemaakt maar even naar pitstop site gegaan en heb tonnetjes besteld , dus mijn ingave was toch correct.

trouwens , als je even googled wat ik heb gedaan vandeweek , dan zal je zien dat op veel fora gezegd word dat je de hydrolische LMH+ olie van de Citroën kan gebruiken , en die kost maar 8 euro de liter. ... scheelt weer munten

anyways , vriendelijk bedankt maar weer jullie zijn allemaal toppy met helpen.

groetjes

uhhm deze 9440/20 is toch niet echt nodig ,deze voorkomt knikken , die zie ik nu bij mij ook niet zitten , die andere 2 wel.

of heb ik het nu mis ?

groetjes

ze zijn er ook tegen het vernauwen van de leiding bij montage
die citroen olie gebruik ik ook in mecatec remmen op de tourwagen , al durf ik niet zeggen of dat mineraal olie is ofniet , syntetisch spul doet de rubbers van je maguras zwellen en das ook niet goed

Het is geen syntetische olie maar minerale olie, ik heb veel research gedaan voordat ik de boel verklooi hehe :P:P:)
En voor die 8 euro , het schijnt gewoon hetzelfde spul te zijn alleen met een ander kleurtje.

groetjes en bedankt

je kan gewoon de citroen olie gebruiken.rij al jaren met deze olie en tot nu toe nog nooit problemen gehad.veel succus ermee.

yup daar was ik na een beetje research al achter gekomen :) voor die prijs kan je iets minder zuinig zijn .

wel handschoentjes aantrekken voordat je met deze troep aan de gang gaat want is kanker verwekend voor de huid volgens de gebr. aanwijzing.

groetjes

dan zal ik het bijna wel hebben want ik gebruik nooit handschoenen.het is op minerale basis dus niet agressief.....

yup daar was ik na een beetje research al achter gekomen :) voor die prijs kan je iets minder zuinig zijn .

wel handschoentjes aantrekken voordat je met deze troep aan de gang gaat want is kanker verwekend voor de huid volgens de gebr. aanwijzing.

groetjes

tja dat is benzeen ook en dat zit ook in je benzine , net als de methanol voor de nitro autos
om nog maar te zwijgen over bandensmeersels bij de elektro's . elke klasse heb wel wat :p

Ik had bij krikke en pk racing alles besteld ,even dubbele bestelling gemaakt om te kijken wie er sneller was, de spulletjes van pk racing werden binnen 3 dagen netjes opgestuurd met een accept giro , en van krikke kreeg ik gister de spulletjes pas binnen .

Gister avond heb ik alle leidingen vernieuwd etc etc en ook de 9440/20 buisjes voor in de slangetjes (al heb ik wel het gevoel dat het door die 9440/20 toch iets nauwer word en minder goed remt dan zonder 9440/20 ) .

Maar het resultaat mag er zijn , hij remt super

In iedergeval bedankt voor de hulp jongens :) jullie waren een goede 3e hand

de een heeft offroad maar mijn schatje is een onroad.Als de baan klaar is in Utrecht kan je haar daar mooi uitlaten......

ja ik moet nu toch echt gaan rijden , ik houd t bijna nie meer , heb pas 1 keer gereden in 2 maanden en toen ben ik alleen maar gaan sleutelen en nieuwe tunning onderdelen erop zetten.
Maar ik zag dat ze in utreg ook offroad hebben (volgens de website) , en anders neem ik een paar onroad bandjes mee :D

groetjes

De offroad baan is nog lang niet klaar maar de onroad is echt een top baan.
We rijden er vaak.dus als je een keer rijden wil hoor ik het wel..

Mvg sander

ja het begint behoorlijk te kriebelen hoor , ik wil graag een keer rijden .
Ik moet nog ergens onRoad bandjes ergens vandaan halen , zal niet zo een probleem worden denk ik.
enig advies erover zou wel handig zijn , moeten ze hard of zacht zijn , wat is de beste setup om met een offRoad op een onroad baan te rijden.

:):) groetjes

Ik weet niet of je met een offroad auto de banden van een onroad auto kan gebruiken.Misschien is er iemand die dat weet.Als het wel kan heb ik banden genoeg.
En als je zelf gaat zoeken zou ik niet te harde banden doen ivm grip.Met de setup kan ik je niet helpen maar dat is een kwestie van proberen.....

Back