remproblemen bij savage

Hallo,

ik weet dat jullie al honderd vragen over die slechte remmen bij de savage hebben gekregen, maar ik kon niks vinden over het probleem dat ik heb.

ik heb een savage 3.5 al een tijdje op de plank staan en heb er weer eens mee gescheurd (door de sneeuw :p). nu heb ik zoals wel vaker voor komt remproblemen.. maar dit met een dual disk alu setje! De originele remmen zijn echt waardeloos en daarom zit er ook een dual setje op, maar remmen doet hij nog steeds niet! toen ik de savage overkocht zaten deze remmen er ook al op, maar dit:
full

kreeg ik er ook bij. (denk de originele remmenset)
en er zat dit:
full

bij. dat is denk ik een fiberglass remschijf.

nu is mijn uiteindelijke vraag wat ik er nou aan kan doen om hem goed te kunnen laten remmen??:confused:

groetjes
Sam

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Sam..

De enige manier om een savage GOED te laten remmen is de dual fiber remset...

87025_01.jpg

De oude stock remset is klote, dual RVS set is KLOOOOTE.. Geloof me.. Alleen de rode dual fiber remset werkt..

hhm zit een beetje op youtube te kijken van het vervangen van die remschijven.... en moet je dan echt die hele achterkant er af halen of hoeft dat niet... lijkt mij nog al ingewikkeld

De stainless disks met dubbele voeringen remmen beter maar grijpen giga hard aan.... Zowel fiber als rvs gehad, en de rvs is op t kraken en hard aangrijpen t beste.

okee..

ga denk ik toch maar die rode dual fiber set er op zetten. maar is dat echt zo'n hele grote operatie? of kan ik daar makkelijk bij. ziet er wel ingewikkeld uit! vooral als ik in het boekje zie dat die remschijven er al helemaal in het begin van de bouw er op moeten! moet ik dan ook de hele auto uit elkaar gaan halen?? (in dat geval laat ik het maar zoals het nu is..)

groetjes ;)

ik heb beschikking tot krimpkous dat een beetje rubberachting aanvoelt misschien is dat een goeie voering of heel fijn schuurpapier. maar dan heb je ook weer slijtage die dan gaat optreden... een beetje lastig verhaal.

in ieder geval, heel erg bedankt voor de hulp hier kan ik wel wat me ;)

groetjes
Sam

duidelijk antwoord Anko haha. ik denk dat ik het pas in het voorjaar ga doen omdat ik nog een ander project heb lopen die finacieel even voor gaat. als ik de nieuwe remmen er op ga zetten en ik heb nog vragen, dan horen jullie het wel.

bedankt voor alle hulp,
Sam

Een 3,5 rijdt geweldig!
en als je zo handig bent om in de sneeuw te rijden vraag je gewoon om mijn handtekening

[mod] tekst aangepast naar normale taal. Doe ff een beetje normaal aub.
Reageer dan gewoon niet

[/mod]

@miccim bedankt voor je reactie! dus met deze rem die er nu op zit zou ik goed moeten kunnen remmen? ik denk dat de afstelling dan niet helemaal goed is.. maar hoe kan ik dat veranderen?? (het is mijn eerste auto)

gr Sam

Heb je de remproblemen al eens nader onderzocht?

De standaard gas/rem linkjes zijn ruk en als je ook nog de standaard servo gebruikt zit daar ook niet veel kracht in. En je moet ook de linkjes afstellen.

Als het financieel niet goed gaat waarom niet zelf maken?
Om een iets andere reden heb ik ook zelf een epoxy remschijf gemaakt en het afgelopen race-seizoen mee gereden en het werkt prima.
http://www.debaanbrekers.com/ftp/DSCF1588.JPG

ja ik heb wel al wat onderzoek gdaan en heb zelf het idee dat de "remklauwen" zegmaar niet zo veel grip meer hebben en zijn afgesleten. zijn er anders ook alleen remvoeringen te koop?

groetjes

ook met de standaard rem linkjes is heel goed te remmen.
dus daar zit het probleem echt niet.

maar de ts geeft al aan dat het vervangen van de remmen al heel moeilijk is :confused:.

ga dan lekker electro rijden.:schrik:

ja ik heb wel al wat onderzoek gdaan en heb zelf het idee dat de "remklauwen" zegmaar niet zo veel grip meer hebben en zijn afgesleten. zijn er anders ook alleen remvoeringen te koop?

groetjes

Yep, de brake pads (dual disc brake set) deze zijn los te bestellen. Dit zijn immers de slijtdelen.
Brake Pad 32x1.0mm (4pcs) - 86146 at HPI Europe
Af en toe moet je de rem nastellen, met name door de slijtage van de brake pads, het geheel wordt dan immers een dunner pakketje.

Ik gebruik de nog steeds standaard rem-en gasstangetjes/linkjes.

Hoe te vervangen:
http://www.hpieurope.com/manuals/pdf/87150.pdf

Is best wel ff sleutelwerk vind ik, maar dat komt door de robuuste twin plates waaruit een Savage is opgebouwd.

PS Rijden door de sneeuw is zeker erg leuk :-) Wel ff de koelkop van de motor met alu.folie omwikkelen zodat ie lekker op temp komt en blijft. Na het rijden goed laten drogen en waar nodig WD40 ofzo inspuiten zodat ie niet gaat roesten.

erg bedankt voor de linkjes miccim! daar kan ik zeker wel wat mee :D ga denk ik die remvoeringen ook ga kopen en ik denk opzich dat er wel een andere simpelere manier is om de rem te vervangen. weet eigenlijk wel zeker dat het de remvoeringen zijn want die zijn zo zacht en afgesleten dat ik ze er met een pincet af zou kunnen halen...
dit gaat dan ook de 1e keer zijn dat ik het chassis uit elkaar ga halen en ben ook erg benieuwd hoe moeilijk het gaat worden :). is ook meteen een goed moment om m'n savage eens grondig schoon te maken op plekker waar ik normaal niet goed bij kan! jullie horen het wel als ik nog verdere vragen heb, maar nu eerst maar eens die voeringen kopen

thanks,
Sam.

Back