Renault AE Magnum 6x4

Mooi stond jij vrijdagmiddag bij Alwin in de winkel? Rond uur 5 6 uur.

Wat een gaaf model is het.

2de hands is altijd een gok. Mijn ervaring is dat je meestal de ellende van een ander koop. Zeker met complete modellen.
 
Mooi stond jij vrijdagmiddag bij Alwin in de winkel? Rond uur 5 6 uur.

Wat een gaaf model is het.

2de hands is altijd een gok. Mijn ervaring is dat je meestal de ellende van een ander koop. Zeker met complete modellen.

Hoi Arjan,
Was er vrijdag ochtend om een uur of 12 en zaterdag weer....ong hetzelfde tijdstip.
Tweedehands is altijd een risico..koop meestal onderdelen dan valt het reuze mee...
 
Allen,
Bedankt voor de "Thumbs UP's" en aanmoedigingen.

Toen de stuur as gemonteerd was kwam ik tot de ontdekking dat de armen wel heel lang waren en dus tegen de bladveren aankwamen , daardoor had ik amper uitslag...de eerste twee gaatjes gaat dus verdwijnen

IMG_20210531_184909.jpg
IMG_20210531_184929.jpg


Wel weer jammer om zo'n mooi stukje metaal werk te moeten bewerken....
 
Heb de stuurstang op het laatste gaatje staan dan heb je geen probleem
 
Hallo Leon,

Ik weet niet wat het merk is van de vooras, maar deze vooras is helaas niet geschikt voor hert Tamiya chassis.
Er zijn wel aanpassingen mogelijk, maar daar wordt het niet mooier van.
Smiley Verdrirtig.01.png

Is het niet mogelijk om de bestaande Tamiya vooras te restaureren ?
 
Dremeltje, dremeltje aan de wand, wat is het handigste tooltje van het land?

Toch mooi gelukt
IMG_20210601_195535.jpeg
IMG_20210601_195552.jpeg
 
Laatst bewerkt:
En als het niet gelukt was, had je ook twee computer spaycers kunnen gebruiken om de stuurstang te stellen.
 
En als het niet gelukt was, had je ook twee computer spaycers kunnen gebruiken om de stuurstang te stellen.
Hoi Marcelinne,
spacers zouden niet geholpen hebben, het waren de armen die te lang waren, deze kwamen tegen de bladveren, en door het inkorten is dat verholpen
 
Lang leve de dremel!. Nog even strak maken voor de gedachte want je ziet er dadelijk niets meer van. Heb ook al eens van die fusees gehad en de dremel laten kussen...... Zo'n as ziet er chique uit maar je wint feitelijk niets tov een standaard tamiya as die je met wat tricks monteert.
 
Hoi Rolf,
Klopt maar dan moet de basis mechanisch wel goed zijn, van het tweedehandsje waren fuseepennen verbogen en ik had deze nog liggen dus was de keuze snel gemaakt
 
Vandaag een stapje verder gekomen

Eerst maar de beugel gemaakt voor de stuurservo

de voorbereiding
IMG_20210605_132637.jpg


En de twee versies

IMG_20210605_153943.jpg


:mad::mad::mad::mad:Grrrrrr Omdat ik het chassis heb moeten inkorten was er geen plaats voor de servo aan de voorkant, en hem onder de stuuras plaatsen ging ook niet omdat hij tegen de as aankwam...

Dus optie 3 is het geworden

IMG_20210605_154001.jpg


Ik ga dit nog verbeteren middels een alu plaatje welke om de servo komt

Gelijk ook maar de Wetronic motor zijn plekje gegeven zodat ik de lengte van de cardanas kon bepalen en bestellen

IMG_20210605_154010.jpg


Daarna eens zien waar ik de electronica ga laten...

dit is een mooie oplossing...niks is zichtbaar maar wel makkelijk toegankelijk.
IMG_20210605_162801.jpg



De ontwikkelaar van de cabine heeft dit goed ontworpen...plenty of ruimte en niks is zichtbaar van buiten

wordt vervolgd
 
Wat is het toch fijn om Wetronic om de hoek te hebben...

Dus vandaag de aandrijflijn kunnen voltooien

IMG_20210606_164551.jpg

Mooi spul Lesu...

Moet ik de koppeling niet een kwartslag draaien?

En het totaal plaatje van de onderkant van het chassis..ben er best blij mee

IMG_20210606_164624.jpg


nu verder met het meer zichtbare..

wordt vervolgd
 
Hallo Leon,

De kruiskoppelingen moeten in lijn zitten.
In jouw geval zijn de 2 cardanassen met kruiskoppelingen goed gemonteerd.

Goed bezig.

Smiley  2 Dikke duimen - TOP.jpg
 
Back
Top