Rene's "Smit Nederland" Modern Twist

Dat gaat in ieder geval wel wat schelen maar werkt alleen als je het dek op voldoende punten aandrukt op de eerste houten lat. Dat gaat dan wel ten koste van het aanzicht van het dek helaas. Kun je geen verborgen dek maken wat je met tape waterdicht maakt en daar het originele dek mbv magneten weer op vastmaakt? Is veel mooier straks.

@William, Ik had van die robbe oogjes (die je vaak op de HH ziet zitten), je zag het wel maar ik stoorde me eigen er niet aan, Voor mij was dit de oplossing omdat ik een werkende sleeplier had en de motor ervan onder het dek zat,

René, Wat je ook zou kunnen doen als je dus geen werkende lier wil is wat William ook aanhaalt, Staat in zijn topic van de Mississippi een "how to"van Leen Boers,:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/bouwverslagen-schepen/87374-de-bouw-van-de-smit-mississippi-schaal-1-25-tijdelijke-bouwstop-vanaf-augustus-2011-a-3.html#post1385933

Ik dacht er zelf ook aan om dit op te lossen met meerdere krachtmagneten.
overigens ben ik nog niet met het dek bezig. daar moet ik dit weekend eens goed voor gaan zitten. ik heb al de delen overbodig plastic van de rand van de romp af gesneden. alleen het dek past er niet in. het totale dek lijkt zo'n halve centimeter te lang te zijn.
Ik heb deels mijn RC onderdelen al binnen. :)

Denemarken

Beste Rene.

Bij deze een paar foto's, hoe ik het gedaan heb. tevens een paar oude Zwart-wit foto's en 2 v/d huidige Ex Denemarken.
Mogelijk is dit enige inspiratie voor de bouw, van jou model.
Tevens heb ik de roer bediening gemaakt van Fischertechniek ketting en tandwielen, met een normale servo, ruim voldoende mits het soepel loopt, dit alles in een loep, dus beide roeren op een ketting, werkt voortreffelijk. (heb hier zo geen foto van). Tevens heb ik de Becker stuurstangetjes (na ervaring) iets verlengd zodat ze niet eruit lopen bij een scherpe stuur beweging.

Huidige status.

full

Romp-Dek, ik heb de keuze gemaakt om het totale dek afneembaar te maken. Zo houdt je een schoondek, en kunt er waar nodig prima bij. Dit alles is gemaakt uit polystreen plaat, zou nu de keuze maken voor printplaat.
Via de bolders zet ik het dek vast aan de romp, als afdichting gebruik in een zacht-rubberkoort.

full

De sleeplier, gemaakt van ploystreenplaat en een delen uit het pakket.

full

Huidige Denemarken, (internet foto).

full

Oude zwartwit foto, (ooit internet)

full

Oude zwartwit foto, (ooit internet)

full

Huidige Denemarken, (internet foto).

full

Laatst bewerkt door een moderator:
welkom hier,

leuk dat u de nederland gaat bouwen!
veel bouwplezier toe gewenst!

Groeten Paul

Paul,

Ik ben net begonnen met het bouwen van de Nederland, en heb een vraag over de bodemplaat in de romp....Moet je deze lijmen of is het handig om deze alleen te lijmen aan het balkje zodat je later misschien makkelijker de motoren kunt plaatsen ? en kan ik dit lijmen met UHU hart of moet ik een andere lijmsoort gebruiken zodat de romp niet wordt aan getast ?

Groeten Stephan.

Hallo Stephan,

welkom hier uiteraard,
zelf heb ik geen ervaring, een paar posten boven mij staan ook een paar foto's van iemand zijn bouw verslag, als u die een pbtje doet, legt die het zeker aan u uit!

Groet,

Paul

Back