Beste Air Race fans,Ik had dit draadje niet eerder gezien (zat ten tijde van de postings toen net in ......Reno

).
Voor de liefhebbers van warbirds en air racers is een bezoek aan dit unieke evenement een geweldige ervaring. Buiten de races zijn er altijd diverse side-events als bv aerobatic teams (in 2009 o.a. Patty Wagstaff en de Blue angels) en het is zelfs mogelijk om mee te vliegen in een AT-6 of een Mustang

!!!
Kost "een paar centen" maar het is natuurlijk een kans die je niet vaak krijgt. Zelf ben ik in 2009 meegevlogen in de unlimited racer race 31 Speedball Alice een P-51D Mustang (uiteraard niet tijdens de races maar s'avonds na afloop). Kan een lang verhaal kort houden; een onvergetelijke ervaring!
Na de vlucht; met piloot Rob Gordon
Steve Hinton jr. winnaar Breitling Unlimited Gold Race 2009
Inderdaad was er dit jaar een Vampire;
Ik ben er nu zelf 2x geweest en vast van plan om ook in 2010 weer te gaan. Helaas is "de misses" van mening dat 5 dagen airracing een beetje -te- veel is tijdens onze vakantie. Na overleg met een goede bekende die ook wel eens naar Reno zou willen (en ook zijn vrouw niet zo ver kreeg om mee te gaan) is het plan ontstaan om dan maar eens zonder vrouwen op stap te gaan voor een weekje "Reno".
Onder het motto "hoe meer zielen hoe meer vreugd" zou het -lijkt ons- heel leuk zijn om met een groep liefhebbers gezamelijk naar Reno te gaan.
De 2010 National Championship wordt van 15 tm 19 September gehouden. Vooral door de lage koers van de $ is deze trip voor een hele interessante prijs te realiseren (kosten: vliegticket, 7 dagen hotel, entree races + pitts-passen en autohuur zal ongeveer 1150 euro bedragen p.p.).
Zijn er liefhebbers die interesse hebben om mee te gaan?
Laat maar eens horen wat jullie er van vinden!
Grtz, Hans