Renovatie Smit Rotterdam

Ahoy Erwin,
Bedankt voor je info, ik ben zelf aan het werk met een coaster en ben in het zelfde stadium van werkzaamheden als kiknline (gelukkig nog niet met G4 aan het werk geweest) dus vandaar even mijn vraag.
Grt Henk-J

Gelukkig na wat opschuren van de G4 de test gedaan met het spuiten van Motip filler - spuitplamuur en ja hoor... het werkt!!
1e2ceac41360b2b56ef2b72e73fe11d0.jpg

1f0a586ed2258d022c5950caaf503491.jpg

Ik werk al jaren met Motip verven en spuitbussen en nog nooit problemen mee gehad , je hebt geluk dat de spuitplamuur zo goed pakt op de G4 .
Na enkele dagen drogen kan je proberen met een stukje schilderstape er op te kleven , enkele uren wachten en dan de tape er af trekken .
Als er geen plamuur of verf mee af komt heb je een sterke basis om verder te werken .
Groetjes
Ronny

Hoi kikonline , op g4 blijven bijna alle soorten hechtprimer goed zitten als je de glanslaag maar opschuurt .
Ze ligt er knap bij !! , verder geen problemen gehad ?.

Hoi kikonline , op g4 blijven bijna alle soorten hechtprimer goed zitten als je de glanslaag maar opschuurt .
Ze ligt er knap bij !! , verder geen problemen gehad ?.
Hi Erwin, ik heb hem goed op geschuurd tot de glans er inderdaad af was en zoals het er nu naar uitziet gaat het de goede kant op. Vandaag nog kleine plamuurmessen gekocht en ga ik nog wat kleine oneffenheden wegplamuren en dan twijfel ik nog of ik lakplamuur of polyesterplamuur ga gebruiken. Nog even de patrijspoorten er uithalen en dan volledig in de spuitplamuur zetten en hopen dat ik dan spuitplkaar ben.

Voor het spuiten koop ik denk ik ook Motip rood en zwart. Dan nog even beslissen of het mat of glans wordt.... Tips zijn welkom!!

Grtjs, Roberto

Ahoy Roberto,
Natuurlijk heeft elke werf (modelbouwer) zn eigen methode, wat mij vaak opvalt is dat rompen van model-werk/vrachtschepen super glad zijn. Ga es naar een haven waar dergelijk schepen liggen en je zal gauw zien dat een scheepsromp helemaal niet glad en vlak zijn. Wat voor verf je er op zet bij werk/vrachtschepen zie je meestal een zijdeglans, dus niet de romp met hoogglans gaan afwerken deze verf wordt vaak gebruikt bij jachten en dat is jou schip in dit geval beslist niet. Bekijk es wat foto's van slepers en je zal zien dat er ook wel wat roest op zit en een lik menie mag je ook niet vergeten. Let wel als je bij een nieuwbouwschip gaat kijken kom je ook roest en vlekken tegen. Dergelijke schepen zijn werkpaarden.
Succes ik volg je:thumbsup:
Grt Henk-J

Inmiddels weer in de primer gespoten en toch weer wa schuren en weer in de grondlak gezet.

Ook al wat onderdelen aan het schuren en herstellen. Zoals de twee kranen en wat aan het lakken voor de eerste laag.

Mooi dat deze boot een tweede leven krijgt. Er is hard gewerkt deze maand en het resultaat mag er zijn. Erg leuk dat er veel foto's bij je verslag zitten.
Heel veel succes verder.
Groeten Roelof.

Vandaag weer het nodige gedaan. Helaas niet erg tevreden over het resultaat van het verven van het dek. Streperig... Dunne verf van Revell die snel droogt... Zeker met grote vlakken en klein kwastje ...

Wie heeft er een tip ?

e261fdedaf70ad243dce8893b6de94fc.jpg
ca9b3cf2aca8082bf2a4e00802ca36b9.jpg
0195e98666fff14414e9b2720cbe5c66.jpg

Vandaag weer het nodige gedaan. Helaas niet erg tevreden over het resultaat van het verven van het dek. Streperig... Dunne verf van Revell die snel droogt... Zeker met grote vlakken en klein kwastje ...

Wie heeft er een tip ?

Hoi Kikonline,
Ik weet niet of het "De tip" is die je zoekt maar ik werk vaak met Mini verfrollertjes en boek daar over het algemeen redelijk goede resultaten mee.
Groet, Bert

Back