Reparatie probleem

Hallo,

We hebben wat problemen met de reparatie van een vliegtuigje, X-Twin Sport. Het probleem is dat de batterij niet meer oplaad. Je laad de batterij op via de controller (je plugt de controller in de batterij en via de 'AA'-tjes laad deze op.) Als je de batterij oplaad brand er een groene led. maar deze brand zelden of nooit. en er werkt ook maar 1 motortje van de 2. waarschijnlijk komt dit omdat we deze zelf gerepareerd hebben (draadje vastgesoldeerd).

We vinden geen andere losse draadjes, heeft er iemand ervaring met zo'n soort reparaties of heeft iemand het vliegtuigje? (X-Twin Sport) of heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

dank bij voorbaat.

Simon en Carlo (SiCa)

Hoi hoi.
Wat jammer dat je problemen hebt met je vliegtuig.
Ik ga er een beetje van uit dat dit vliegtuig jullie eerste is.
Zoja........dan raad ik je aan om er niet al teveel geld meer in te steken om het toestel weer vliegend te krijgen.
Wat ik je wel kan aanraden is dat als jullie deze hobby echt leuk vinden om dan wat meer centen in een veel beter vliegtuig te steken zodat je dan veel meer en vooral langer plezier kunt hebben van je aankoop.

Indien jullie vliegervaring nog niet echt veel is, dan raad ik een trainerstoestel aan.
Google bijvoorbeeld eens op: Multiplex Easy Star II.
Toestellen zoals deze zijn echt goed om mee te leren vliegen.
Indien jullie nog weinig vliegervaring hebben, begin dan niet met een middendekker of laagdekker vliegtuig.(lastig om mee te leren vliegen)
Kies voor een hoogdekker of een soortgelijke kist als de Easy Star.
Er is een schat aan informatie op het internet omtrend hoe en met welk vliegtuig het fijnst of beste te beginnen.
Maar het vliegtuigje waarmee jullie nu vliegen behoort eigenlijk meer tot de categorie speelgoed.
Niets mis mee hoor, want heb ze vroeger zelf ook gehad.
Maar als je eenmaal een vliegtuig hebt gevlogen alla Easy Star dan wil je echt nooit meer met een soort vliegtuig vliegen zoals jullie dat nu hebben.
Sukses met heb je vragen? Stel ze gerust.
Vr Gr Erwin

Sica,

Welkom alvast!

Plaats een advertentie in het gevraagd gedeelte, er zijn tig forummers die een x-twin hebben gehad, zelfs de ouwe rotten;) Misschien hebben er mensen er nog één rondslingeren waar ze vanaf willen.

Als jullie toch gebeten zijn (dat ben je blijkbaar) misschien inderdaad kijken voor een toegewijd toestel zoals Dylan aanhaalde en niet te veel tijd en geld stoppen in iets dat misschien beyond repair is

Loop er het beginnersgedeelte eens op na, er zitten leuke kisten tussen voor een schijntje.

Stevo

Als eerste wil ik jullie inorm hard bedanken dat jullie ons helpen! we waren niet echt van plan om er veel geld in te steken en we weten dat het meer speelgoed is. maar we dachten dat de motortjes het nog wel zouden doen dus besloten we er wat aan te werken.

Google bijvoorbeeld eens op: Multiplex Easy Star II.
een leuk vliegtuigje, en ik was (believe it or not ;)) van plan om dit aan te schaffen. Ik heb me op youtube laten wijs maken dat het zeer goed is voor beginners en niet zo duur (iets van 52£ dacht ik)

btw: ik heb deze info van RcPowers. als je deze nog niet kent zeker opzoeken!!!

back ON TOPIC: maar hebben jullie toch enig idee aan wat het kan liggen dat het niet wil werken? is er een zwak punt in de vliegtuigjes ofzo?

Simon en Carlo (SiCa)

back ON TOPIC: maar hebben jullie toch enig idee aan wat het kan liggen dat het niet wil werken? is er een zwak punt in de vliegtuigjes ofzo?

Nou, m.i. eerder een zwak punt in goedkope Chinese producten.
Het ene moment werkt het, het andere moment is het gewoon kapot.
Inderdaad wil het regelmatig voorkomen dat er dunne draadjes o.i.d. los zijn gekomen of dat diverse componenten gewoon kapot zijn.
Helaas pindakaas.....geen tijd in investeren.

Wat betreft de Easystar, kijk even goed naar wat je koopt.
Er is ook een RR-versie (Zoals bijv. deze.) waarbij de motor, regelaar en 2 servo's al meegeleverd worden.
Maar zender, ontvanger, nog 2 servo's en een accu en bijbehorende lader komt er nog bij.
Dus denk zeker niet dat je voor nog geen 100 euro in de lucht bent.
Van dit toestel zijn overigens diverse klonen.

Back