Reparatie Walkera 450D01

  • Topicstarter Topicstarter tribbink
  • Startdatum Startdatum
het ietsje losser schroeven van de blades heeft veel geholpen, nu trilt alleen de staart wat omhoog/laag: een paar millimeter, maar duidelijk zichtbaar.

het bladspoor is goed, geen uitwijking.
de rotor as checken moet nog gebeuren, maar eerst wat meer vertrouwd raken met de mechaniek van die demontabele rotorkop.
t is wennen na al die FP materie.... :rolleyes:
 
dat trillen verdwijnt als de heli zowat op toeren is, en komt terug wanneer het gas te snel word dichtgetrokken.
doe je dit heel geleidelijk, is er niks te zien.
vanochtend even proefdraaien, tot een briesje hem van de grond tilde:
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als dat de symptomen zijn, is het vrijwel 100% dat de bladen een beetje zwaaien. Als het niet te erg is, kun je het eigenlijk wel negeren, temeer omdat de heli niet zichtbaar trilt als hij op toeren is en je vliegt per slot van rekening alleen als hij op toeren is toch?

Wat kan helpen is de bladen nog nét een tikje vaster te zetten, en vooral: zet ze zo goed mogelijk gelijk vast. Dit kun je testen door beide tips naar je toe te trekken en te kijken welk blad het lichtst draait in de bladhouder. dat blad nét ietsjpietsje vaster zetten tot het bij benadering gelijk is.

Gewoon voorzichtig wat expirimenteren, en je komt een heel eind. Na een tijdje word het gewoonte om de bladen precies goed vast te draaien....

Groet, Bert
 
Laatst bewerkt:
er is toch iets fout...

vandaag neem ik m'n woorden uit m'n vorige post terug.

na een goeie vlucht vanochtend, lande ik m even, en toen het toerental daalde begon ie vreselijk te schudden...(lees, dit is geen gewoon trillen meer)
het is het hevigst bij het open en dicht trekken van de gashendel, waneer
de blades uitlijnen, en verdwijnt niet bij het opstijgen:(

thuis gekomen, zit een van de blades wat losser (wat voor de vlucht niet zo was), en na opnieuw richten even gekeken, maar hij hield niet op!
ik kreeg het ook niet weg bij het opnieuw vastschroeven van de blades.

hij is nergens tegenaan gestoten, ook niet gecrasht.
wie weet raad :help:

EDIT:
m'n bladen stonden al behoorlijk strak, maar net niet strak genoeg, waardoor ze bij het afremmen toch nog gingen zwabberen, weer wat geleerd :)
hij vliegt nu perfect, er is enkel bij het opvolgen van m'n zender input een lichte ''tik'' te zien bij de rotorkop, alvorens de manoeuvre te maken... normaal dus...?

EDIT: ook dat ''tikken'' is nu verholpen.
de schroeven van de bladhouders waren de boosdoener
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top