Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
De nieuwe staartdelen zijn af. Ik kom nu op 15 gram. Dat komt dan in elk geval in de buurt. Nu zijn de gaten nog opgeruimd met een dremel. Met de nieuwe tekening komen ze zo van de freestafel. Ietsje strakker dus
Mooi resultaat Jeroen, ook met balsa bouw je als een speer
Hoe is de torsiestijfheid van Ru en El? Zou zelf de latjes onder 45 graden lijmen ipv 90, Of voldoet het nu voldoende?
Het lijkt nu stijf genoeg, maar proberen kan geen kwaad. Eerst maar eens kijken of ik nu met minder lood uitkom. Kleine veranderingen kunnen ater altijd nog.
De nieuwe lichtere romp is inmiddels bijna af.de staartdelen zijn nog aangepast, maar qua gewicht maakt dat niet veel uit. Ze wegen nu samen 15 gram. Iets lichter balsa zal nog wat helpen.
De balans is nu een stuk beter. Met de vorige vleugel gewogen kom ik nu op 480 gram. Nog een paar gram van de staartboom schuren helpt nog weer een klein beetje. Ondertussen weer stoffig genoeg hier.
Alles nog weer eens aangepast. Staartdelen lichter, romp delen achter het cg lichter. De nieuwe versie ziet er hetzelfde uit. Alleen is nu het middendeel uit een stuk. De tippen schuif je er op met triplex verbinders.
Gewicht zit nu op 490 gram. De laatste staartdelen zijn nog wat lichter en ook de romp nog een beetje. Uiteindelijk ontkom ik niet aan wat lood in de neus. De accu, 1 cell weegt gewoon niet genoeg.
De testvlucht is inmiddels weer geweest in wat gemiezer. De triplex verbinders doorstaan zonder probleem de start. Het blauwe folie was op. Met het laatse beetje een te licht stabilo bespannen dat daarna krom was. Vandaar dus rood op de staart die nog wat te zwaar is.
De volgende gaat door Vincent gebouwd worden als het goed is. De kit is bijna af.
Voor de liefhebbers ook een foto er tussen van een mal in de Jonker Sailplane fabriek in Zuid Afrika. Echt tof om daar te mogen spieken