restauratie 7 provincie

Hoi allemaal even voor stellen .
ben paddy rijvers ben 42 en kom uit limburg .
ben al een tijdje bezich met modelbouw schepen ww2 temaken ,duikboten en torpedoboten 1/72 en 1/35.
maar heb nu meer intresse gekregen in houten galjoenen .
dus om toch eens aan zon boot tebeginen , heb ik eerst een restauratie project gekocht .
de 7 provincie dan toch maar haha hij is 1.25 groot en 1.15 hoog en 25 cm breed best een grote jonge :D.
ik wil de boot weer nieuw leven geven heb al van alles nieuw gekocht lijmen , kanonnen koper, mast zijlen, enz enz en zelfs figuren van tin voor op de boot
Dus lets go :yes: Foto's volgen nog

Paddy, helaas zie ik de foto's niet.
Ik weet niet hoe een crack je bent met computers, maar wellicht zou je via b.v. een programma als photobucket je foto's kunnen plaatsen ipv de mogelijkheid die dit forum biedt.

De 7 Provinciën is een mooi schip (zit in ons plan om als model uit te brengen) dus ik ben altijd nieuwsgierig naar wat je hebt staan als restauratieproject.

Aangezien ik zelf ook met de 7P bezig ben ga ik dit volgen. Ik ben erg benieuwd! zo te zien aan de maten is hij in schaal 1:50.

telefoon 2 073.jpg

Gaaf! weet je waar of door wie deze oorspronkelijk gebouwd is?

Er zijn een aantal aanbieders op internet die de 7P als gebouwd replica model aanbieden. Ik verwacht zo dat hij oorspronkelijk daar wel ergens vandaan komt , of niet?

grt Hans

Moet er veel aan gebeuren? Zo te zien is er niet zoveel aan beschadigd.

hoi Hans nee ben er nog niet achter van waar of wie hem gebouwd heeft
ik heb hem overgenomen van iemand, die ook niet veel er van af wist.
hij had de onder kant van het schip geverfd (geprobeerd altans pffff) ik heb het met moeite eraf gekregen en ga het over doen
ik heb al nieuwe zeil gehaald , de zeilen die er nu op zitten hebben verf vlekken ,ik heb geprobeerd het er uit te krijgen maar vergeefs , het zijn kleine dingen allemaal om hem weel goed tekrijgen
sommige draden moeten op nieuw getrokken worden , kanonnen messing .

Back