Hoi,
ik ben mijn allereerste vliegtuigje terug in ere aan het herstellen. Een Aero L'Ectric van Midwest. Indertijd nog gekocht voor 99,- (ik zie de aanbieding van Shamrock nog zo voor mijn ogen, 13 jaar geleden...)
Toen moest hij gevlogen hebben met een speed 600 op 7 cellen, 3 standaard servo's etc etc. Helaas was dat wat te zwaar en heeft hij snel plaats geruimd voor een westerly met een 4cc'tje. Nu zijn de tijden echter veranderd en ben ik (weer) volledig overgeschakeld op elektro. Ideaal dus om deze kist weer nieuw leven in te blazen met mini servo's, kleinere ontvanger, BEC, LiPo en een brushless.
De Aero L'Ectric kan je zien als de elektro versie van de Midwest AeroStar: http://www.midwestproducts.com/item_detail.asp?item_id=38, maar dan wel met 1m20 spanwijdte (verder ziet hij er identiek uit!). Ik schat dat het eindgewicht tussen de 900 en 1000g zal uitkomen.
Ondertussen is de bespanning er reeds af gevlogen en zitten er rolroeren in. Alles wordt nagegaan op breuken en wat mooier afgewerkt.
Ik wil hem gaan vliegen met mijn 'standaard' battery packs, zijnde 3S, rond de 2000mAh van zo'n 150g.
Nu ben ik weer bij de motorkeuze aanbeland en zoek ik een beetje bevestiging bij m'n collegae-forummers alvorens de bestelling te plaatsen...
Ik had gedacht aan deze: http://www.rctechnics.eu/221708-brushless-outrunner-1100kv-p-1860.html met een 8x6 of 9x6 prop erop(?). Lijkt jullie dat wat? De bedoeling van dit toestel is dus puur trainingsvliegen. Liever lange vluchttijden dan unlimited vertical dus.
Een alternatief met wat meer marge lijkt me de Typhoon 15/10, maar die is onmiddellijk een pak duurder. Hetgeen niet echt interessant is voor "gewoon erbij" te hebben.
Ik hoor het graag!
mvg,
Maarten
ik ben mijn allereerste vliegtuigje terug in ere aan het herstellen. Een Aero L'Ectric van Midwest. Indertijd nog gekocht voor 99,- (ik zie de aanbieding van Shamrock nog zo voor mijn ogen, 13 jaar geleden...)
Toen moest hij gevlogen hebben met een speed 600 op 7 cellen, 3 standaard servo's etc etc. Helaas was dat wat te zwaar en heeft hij snel plaats geruimd voor een westerly met een 4cc'tje. Nu zijn de tijden echter veranderd en ben ik (weer) volledig overgeschakeld op elektro. Ideaal dus om deze kist weer nieuw leven in te blazen met mini servo's, kleinere ontvanger, BEC, LiPo en een brushless.
De Aero L'Ectric kan je zien als de elektro versie van de Midwest AeroStar: http://www.midwestproducts.com/item_detail.asp?item_id=38, maar dan wel met 1m20 spanwijdte (verder ziet hij er identiek uit!). Ik schat dat het eindgewicht tussen de 900 en 1000g zal uitkomen.
Ondertussen is de bespanning er reeds af gevlogen en zitten er rolroeren in. Alles wordt nagegaan op breuken en wat mooier afgewerkt.
Ik wil hem gaan vliegen met mijn 'standaard' battery packs, zijnde 3S, rond de 2000mAh van zo'n 150g.
Nu ben ik weer bij de motorkeuze aanbeland en zoek ik een beetje bevestiging bij m'n collegae-forummers alvorens de bestelling te plaatsen...
Ik had gedacht aan deze: http://www.rctechnics.eu/221708-brushless-outrunner-1100kv-p-1860.html met een 8x6 of 9x6 prop erop(?). Lijkt jullie dat wat? De bedoeling van dit toestel is dus puur trainingsvliegen. Liever lange vluchttijden dan unlimited vertical dus.
Een alternatief met wat meer marge lijkt me de Typhoon 15/10, maar die is onmiddellijk een pak duurder. Hetgeen niet echt interessant is voor "gewoon erbij" te hebben.
Ik hoor het graag!
mvg,
Maarten