Restauratie ASW22 Graupner

Aan alle leuke dingen komt een eind zegt men.....

Dit draadje begon met de woorden "gered uit de kliko.............."

Spijtig genoeg voor alle volgers van dit draadje, eindigt het hier met: "alsnog in de kliko........"

Dank je wel ASW, ik heb een hoop van je geleerd, boven alles nederigheid !

klikoasw.jpg

(en jullie krijgen allemaal een grijns op je gezicht als je bedenkt hoe hier de buurman vreemd stond te kijken toen ik een foto nam van.......mijn eigen kliko !!!!!:p)

De cockpitkap is nog heel maar die heb ik expres bewaard voor de ASW die uit Belgie gaat komen, voor de zekerheid.......

De cockpitkap is nog heel maar die heb ik expres bewaard voor de ASW die uit Belgie gaat komen, voor de zekerheid.......

:thumbsup:
je weet nooit wat voor zooi die belg je in de handen duwt! ;)

het kapje van mijn ASW is gewoon een plastiek omhulsel... het heeft geen versteviging of kaderwerk... het wordt op zijn plek gehouden door 2 schroefjes... vooraan en achteraan.
dus er zitten 2 gaatjes in.
ik wou er ooit een mooi kapje voor maken maar omdat ik de kist nog niet gerestaureerd had , is het er niet van gekomen.

franck zal em zeker en vast weer KEK krijgen!

Laatst bewerkt:
en hij wordt mooier dan de eerste... promise! En PH-KEK it is ! (met Belgisch vlaggetje op de staart) Man ik heb er nu al zin in!! Kom op met die kist ! Bouweuh!!!!!!!

IMG_2208.jpg

Laatst bewerkt:
BF.........dat was 't..........Belgian Flag !!!

T was vanaf het begin dus eigenlijk al duidelijk he !

:D

je hebt gelijk...dat we daarover heen hebben gelezen !! :hammer:

Ik zeg, tijd voor passende muziek ! :D

............"When you're gone, though i try, how can i carry on ??....".............

Ons antwoord is: nou, pb eens Fireforx ?......

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ken geen Yves maar ik vind deze wel gepast:

"what a show............what a fight...........boys we realy hit our target for tonight.........!"

en HUP we gaan weer :ontopic:

Ok ok....back on topic

Starthaak is gered van de kliko asw...Slijm gaat zeer binnenkort de ASW bij Fireforx ophalen. Natuurlijk komen er weer ailerons en rempklepjes 158 in, wel van beide V2.0. Mooi verfje erover en wat mooie belgische stickers. Registratie wordt OO-WKEK

Voor nu een mooi plaatje.

gliders59.jpg

Laatst bewerkt:
Stiekem toch ff off topic....Huey in de lappenmand...beterschap !!

Misschien overbodig...er wordt natuurlijk gezongen over de asw.

maak de rolroeren wat dieper... en ongeveer over 1/3 van de vleugellengte.

dan hoef je minder uitslag. en luistert ie beter.
je kan ook altijd proberen het veerstaal wat te plooien zodat ie minder Vstelling heeft.

ja, dat belgische vlaggetje is een must! ;)

Yep, net als bij de edelweiss zijn de roeren van de asw eigenlijk te klein...dus dat gaan we aanpassen. V stelling laten we even zo, die is niet TE groot. En die belgische vlag komt erop , OO-KEK!!

Tis verdorie precies een jaar geleden de laatste post in dit draadje...leuk om te zien dat we in een jaar tijd een heel eind gekomen zijn...van gooien met een schuimpie ammehoela...naar nu met kekke zweverts en sleperts vliegen en DLG's zwiepen. Kek !

Nou we gaan mooi weer verder ! De oude ASW is gekrakt in Ede vorig jaar op het sleeptrefen....gelukkig komt MBV-in J met een nieuwe ouwe ASW !

Die gaan we dus in rap tempo vliegklaar maken...slepen dat ding. Tis wel een echte vintage uitvoering :D

foto+1.JPG

xLFxQ_6qrmllNajm6q_5sPA7h8Jk9GK3zc_1q1lZBX-C=w640-h478-no

foto+3.JPG

We laten de zwever zoals hij is....geen klepjes en ailerons...gewoon zoals hij bedoeld is. Beetje epoxy om de oude breuk in de neus te verstevigen, accu en ontvanger erin, en slepen maar TT !!

Laatst bewerkt:
Ik heb precies dezelfde ASW 22, vergeeld rompje en twee setjes vleugels, ik vlieg er af en toe nog mee.

mvg

Theo

Ha ha ha wat leuk. Ik was deze draad alweer allang vergeten. Er is nu geen ASW22 meer in onze stal, maar wat een schik hebben we gehad hiermee. Eigenlijk hebben we er zelfs opnieuw mee leren zweven.

Ik zeg wees er zuinig op theo ! ;-)

Back