Dag iedereen,
ik ben momenteel m'n oude Westerly aan het restaureren en aan het ombouwen naar electro. Omdat ik dit bijhoud in een verslag voor ons clubblad is het een kleine moeite om het hier ook te posten.
Ik wil vooreerst H.B. Busking bedanken voor het opsturen van het plan in PDF formaat, is me heel goed van pas gekomen!
De Westerly van Svenson, een klassiek toestel waar duizenden piloten hebben mee leren vliegen, waaronder ook een aantal Little Wings. Ook ik had zo’n toestel waar er honderden vluchtjes mee gevlogen zijn en het moet gezegd, als trainer was dit een uitstekend toestel. Zeer goedmoedig, zelfcorrigerend, voldoende grootte en gewicht om ook bij winderige dagen te vliegen.
Na 18 jaar op zolder gelegen te hebben besloot ik om m’n oude Westerly van een tweede leven te voorzien en hem te restaureren en te voorzien van een electro setup.
De situatie vooraf:
De bekleding van de romp was overal los en moest volledig herdaan worden. Er was ook vrij veel olie in de romp ingedrongen dus daar moest er ook aan gewerkt worden. De volledige brandstof setup moest ook verwijderd worden, ook het onderstel had z’n beste tijd gehad.
ik ben momenteel m'n oude Westerly aan het restaureren en aan het ombouwen naar electro. Omdat ik dit bijhoud in een verslag voor ons clubblad is het een kleine moeite om het hier ook te posten.
Ik wil vooreerst H.B. Busking bedanken voor het opsturen van het plan in PDF formaat, is me heel goed van pas gekomen!
De Westerly van Svenson, een klassiek toestel waar duizenden piloten hebben mee leren vliegen, waaronder ook een aantal Little Wings. Ook ik had zo’n toestel waar er honderden vluchtjes mee gevlogen zijn en het moet gezegd, als trainer was dit een uitstekend toestel. Zeer goedmoedig, zelfcorrigerend, voldoende grootte en gewicht om ook bij winderige dagen te vliegen.
Na 18 jaar op zolder gelegen te hebben besloot ik om m’n oude Westerly van een tweede leven te voorzien en hem te restaureren en te voorzien van een electro setup.
De situatie vooraf:
De bekleding van de romp was overal los en moest volledig herdaan worden. Er was ook vrij veel olie in de romp ingedrongen dus daar moest er ook aan gewerkt worden. De volledige brandstof setup moest ook verwijderd worden, ook het onderstel had z’n beste tijd gehad.
Laatst bewerkt door een moderator: