restauratie extra 260 2,6m

@ wiert : ik geef de Graupners voorang omdat ik deze simpelweg zelf in gebruik heb en ze prima functioneren bij mij .
de hyperions ken ik niet en daar kan ik dus geen mening over geven , de graupners houden zich al een poosje prima bij mij dus mijn info is van de eerste hand , eigenlijk zou je iemand moeten hebben die de hyperions al een tijdje in gebruik heeft en dan de vergelijking trekken .
ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat de graupners het ( bij mij ) op een 3D yak met flinke uitslagen het goed doen al zo`n 60 vluchten en ik heb de kist leeg met servo`s overgenomen van een kennis en hij heeft er ook al vele vluchten mee gemaakt voor ik hem overnam met de desbetreffende servo`s.
aan de TS de keuze natuurlijk .
het gaat hier ook niet om het vergelijken van de spec`s alleen he , ze kunnen vanalles op die servo`s zetten maar ik ben pas overtuigt als ik die dingen een 100 tal vluchten in een kist heb zien presteren .
je kunt dan de evt speling controleren , het nulpunt bekijken en vaststellen of dit correct is en je kan dan zelf ervaren hoe de kist vliegt en of hij bijv bij meskant mooi strak houd en of ze niet te zwak blijken bij de extreme figuren.
wat ik heb geleerd in deze hobby is dat je met iets wat zo belangrijk is als servo`s je beter advies van mensen die ze in gebruik hebben kan aan nemen ipv simpelweg de specs lezen van de fabrikant .

mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
het toestel is volgens mij van Richard en Thomas Brandenhorst geweest.

Kist is licht en stil, kracht genoeg met die 62.

Ik zou deze setup houden. Wil je een 3D kist had je iets anders moeten kopen.

Klopt, ik heb destijds het toestel overgenomen van Richard.
Toestel vliegt perfect en is erg stil. Deze Extra is puur geconstrueerd om figuren te vliegen, ik raad je af om hem om te bouwen naar een 3D kist. Motor heeft meer dan voldoende power om alle F3A-X figuren mee te vliegen.
Na het vliegen van een demo te Venlo heb ik het toestel compleet (zonder ontvanger) verkocht aan een belangstellende.

Nogmaals mijn advies is gewoon lekker mee vliegen en niet verbouwen.

Ik heb destijds alleen richtingsroer servo vervangen voor een 10kg digitale Futaba en goudkleurige strepen vervangen voor zwart. Hier een foto zoals ik er destijds mee heb gevlogen.

Gr Ronald

@ultim@te, hier kan ik wat mee. zal nog er nog goed over na denken.
hoorde gisteren dat een kennis die hyperions van 20-25kg of zo heeft gekocht voor in zijn 3.10 kist dus ze zullen wel te vertrouwen zijn. zal d'r nog eens goed over na denken.

de kist ziet er ook goed uit. ook het kleuren schema heeft wel wat. simpel maar mooi.

max

zo op die foto ziet het vliegtuig er totaal anders uit dan dat ik hem heb gekocht.
zonde dat er zo is mee om gegaan ik wacht nog even op een wat beter weertje en ga hem dan even vliegen voor zo als ik hem heb gekocht. ziet er op de foto wel mooi uit.

Ik heb hem destijds technisch in super staat verkocht met perfecte servo's/ Futaba en Hitec.

Wat is de setup zoals jij hem hebt gekocht?

Ik sluit me aan bij voorgaande schrijver, koop aub geen rommel. Zeker niet voor kisten van deze afmeting en gewicht.

Ronald

PS Heb nog een stukje film gevonden van mijn eerste vlucht met dit toestel.
[media=youtube]iXqVMlQUoUY[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
hoorde gisteren dat een kennis die hyperions van 20-25kg of zo heeft gekocht voor in zijn 3.10 kist dus ze zullen wel te vertrouwen zijn.

heeft die kennis er ook al 100+ vluchten mee gemaakt ook ?
je kan alles kopen maar pas na zo`n 100+ vluchten begin ik er pas meer vertrouwen in te krijgen .
ik zeg je dit niet om vervelend te gaan zitten doen maar echt met de beste intenties.
ik heb het met die graupners ook een poosje gehad dat ik eerst wou zien of ze het goed blijven doen omdat er meerdere mensen vertelde dat er ook gevallen waren waarin deze servo`s minder goed presteerde , nu heb ik ze zef in gebruik en ben er tot nog toe erg tevreden over en heb er nog geen problemen mee gehad gelukkig !
het draaid allemaal om keuzes , tis aan jou om te ondervinden of je de juiste maakt en of de servo`s die je kiest goed zijn en blijven , ook na een 100 tal vluchten .
suc6 . ;)
mvg

bedankt voor je reactie!!
hij heeft er idd nog niet mee gevlogen.
ik denk dat ik nog een paar mensen ga proberen te vinden met ervaring met hyperion servo's en dat ik dan mijn keuze maak.
zelf heb ik wel eeen beetje tegen graupner omdat ik er servos van heb gehad zonder nul punt (4 stuks) waren geen digitale.

max

post anders een draadje waarin je vraagt of er mensen zijn die al een seizoen met deze servo`s gevlogen hebben , misschien reageert er iemand en kun je daar je conclusies verder uit trekken .
wat betreft het nulpunt wat je schrijft , dit was ook hetgeen wat mensen mij vertelde over de graupners maar nu na al de vluchten die mijn yak weg heeft met de graupners heb ik nog geen problemen gehad met het nulpunt.

suc6 ;)

mvg eric

wat betreft het nulpunt wat je schrijft , dit was ook hetgeen wat mensen mij vertelde over de graupners maar nu na al de vluchten die mijn yak weg heeft met de graupners heb ik nog geen problemen gehad met het nulpunt.

Ik heb ongeveer 15 digitale Graupner/JR's gehad (metal gear), van nieuw af aan begonnen ze trillen vanaf +/- 80 tot 100 vluchten, zonder uitzondering, ze kwamen allemaal een keer aan de beurt:) Uiteraard op een benzinekist dus, jets en electro kun je ze wel perfect in gebruiken.

zoals je weet zitten ze in mijn yak alex , en daar heeft eerst richard vele vluchten mee gemaakt en ik nu ook al een vlucht of 60 .
je hebt met mijn yak gevlogen laatst en je zag hem ieder weekend vliegen , heb jij deze problemen al gezien bij mijn kist ??
nou mishandel jij die servo`s natuurlijk ook flink

heb jij deze problemen al gezien bij mijn kist ??
nou mishandel jij die servo`s natuurlijk ook flink

Ik kan me niet herinneren dat ik je roeren zag trillen, maar dat is nog geen garantie voor de toekomst. Bij mij zaten ze op hoogte en richtingsroer, bij jou alleen op de ailerons toch?

Het is een kwestie van tijd, trillen gaan ze uiteindelijk allemaal, zonder uitzondering:)

klopt er zitten er 4 op mijn ailerons , misschien dat hoogte/richting een ander uitgangspunt is .
het ging in ieder geval over het vergelijk van de graupners ten opzichte van de hyperions , wat weet jij van die servo`s alex ?

de stelling was ook welke beter zouden zijn voor het geld dat de TS uit wil geven , de hyperions of de graupners ???
ik zou zeggen geen van beide gewoon hitec/futaba maar dat moet wel in het budget van de TS liggen en dat is vermoeddelijk niet het geval . ik had ook eerder hitecs gekocht voor de yak maar de servo`s zaten bij de kist voor een klein prijsje.
dus op de stelling graupner of hyperion zeg ik graupner omdat ze bij mij nu nog goed presteren .
misschien slik ik deze text wel in als ik halverwege het komend seizoen ineens met speling of flutter op mijn ailerons zit maar daar is nu nog geen sprake van .
mvg

Back