Bedankt voor de tip, Jan. Klinkt logisch. Enige nadeel is dat ik dan toch de romp zal moeten verven, en of het me dat waard is, terwijl het probleem zich vooral voordoet op lagere snelheden (tussen varen met een gewone boeggolf en planeren in, op volgas doet de sprayrail in de bodem van de boot prima zijn werk) moet ik er nog even over nadenken. Of ik zou er een soort "striping" van moeten kunnen maken, dat ik alleen de rail hoef te verven.
Ik denk dat het gewicht, wat voor een snelle boot best hoog is, ook wel parten speelt. Er zitten 2 stuks NiMh 7.2V accu's in, die elk rond de 400 gram wegen. De romp is aan de achterkant niet echt scherp, bij overgang tussen verticaal en bodem van de boot. Vaartechnisch klopt er dus, vanuit optiek van zo snel mogelijk gaan, wel meer niet aan dit bootje. Maar ik zie op tegen de hoeveelheid verfwerk die het zou betekenen om dit aan te pakken. En ik kan het nat lopen in bochten meestal voorkomen door niet te abrupt en te scherp in te sturen, ding is echt erg gevoelig op het roer. Ik heb hem al een keer een 180 laten maken, als een jetboat. Op zich zou ik daarvoor de stuuruitslag iets moeten reduceren, maar de extra wendbaarheid is bij de kant wel weer prettig, met aanleggen etc.
Gisteren heb ik een trosje achterop het dek gelegd, nog geen losse foto daarvan gemaakt, en ik denk erover om ook een Hobby King ontvanger erin te zetten, zodat ik de boot ook kan varen met de Turnigy 9x. Kan ik kiezen tussen een 2.4 Ghz stickzender en 40 Mhz pistoolzender.