Restauratie maxi zeiljacht sv Ardea

Met deze lier achterin de boot kan ik de 2 backstagen spannen.
Dit is de loefbackstag die ik dan kan spannen als je aan de wind zeilt
20210424_180833.jpg

Ik zou die netten aan de zee-reling er af halen, word alleen maar gebruikt op een toerjacht als er kleine kinderen aan boort zijn of een hond

:hammer:stom om er iets af tehalen ,dit schip behoort zo als gebouwd te blijven , eerbetoon aan de bouwer en MINISAIL nl , zou deze dame elektronisch opfrissen en een zend/ontv 2.4mhz systeem gaan gebruiken,
dit schip zeilde altijd perfect , zou er eerst eens mee gaan zeilen , daarna kun je altijd zien wat te doen .
:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Bedankt allemaal voor de leuke reacties.
Heb het schilp een volledige update gegeven en alles nagekeken en vervangen wat maar nodig is.Bijna alle bedrading is vernieuwd en ook is er een nieuwe zender/ontvanger.
Ik heb dit schip verder zo origineel mogelijk gehouden en technisch is ze nu perfect. Ik heb ook nog contact gehad met de bouwer en deze heeft mij nog wat bruikbare tips gegeven.Binnenkort volgen er nog nieuwe filmpjes zodat ieder van dit mooie en unieke schip kan genieten.
Jammer dat door de huidige corona omstandigheden de zeilagenda een beetje leeg is anders was ik zeker van de partij geweest.

Dag Nanco,
hier de bouwer van de sv Ardea Maxi
ik kwam toevallig bij dit onderwerp en zie dat je druk bezig bent met ombouwen naar een andere modernere zender.
als je nog vragen hebt, zet ze op het forum
heb je er al mee gezeild?
onze echte sv Ardea is inmiddels ook verkocht, afstand en onderhoud had ik na 25 jaar geen zin meer in.
ben nu met grote LGB tuinbaan bezig.
mvg. Hanno

Back