restauratie pipercub

hallo
hier mijn project van de restauratie van mijn pipercub

ik heb laast een pipercub gekocht van iemand
die ik wou gaan opknappen want wou hem toch nog graag een 2 de leven geven

dus ben begonnen met de romp om deze weer kaal te maken en weer glad te krijgen
tis wel een heel werk :sleepy:
weet nog niet zeker of ik de vleugels ook ga doen want die zien er eigelijk nog wel redelijk uit

hier de foto's
Foto-3PCPD373.jpg

Foto-CB7FAG4W.jpg
Foto-FAZVCV7C.jpg

is dit n sig 1/4 cub, ziet er nog aardig uit ben zelf ook n piper aan het opknappen en als het goed is moet hij 22 augustus vliegen bij ons op de piper meeting . dus bij deze wil ik je ook graag uitnodigen op deze piper meeting bij THE WINGS NISTELRODE .,ik vlieg dan met n{ piper j3 van hangar9},en met n ouderwedse {burda piper van hegi} allebij elektro
je kan als je zin hebt jezelf inschrijven op de site van MVC THE WINGs NISTELRODE.is ieder jaar n zeer geslaagde dag.

is dit n sig 1/4 cub, ziet er nog aardig uit ben zelf ook n piper aan het opknappen en als het goed is moet hij 22 augustus vliegen bij ons op de piper meeting . dus bij deze wil ik je ook graag uitnodigen op deze piper meeting bij THE WINGS NISTELRODE .,ik vlieg dan met n{ piper j3 van hangar9},en met n ouderwedse {burda piper van hegi} allebij elektro
je kan als je zin hebt jezelf inschrijven op de site van MVC THE WINGs NISTELRODE.is ieder jaar n zeer geslaagde dag.
ja het is een schaal 1/4 van sig piper j-3 cub :D

ik zal het is in mijn achterhoofd houden over de meeting lijkt me opzich wel leuk om daar heen te gaan

heb vandaag de binnenkant zwart gespoten daar post ik nog wel een foto van

ik heb dikwels met zon 1/4 j3 gevlogen . en ik moet zeggen het is n heel tam en trouw beesje , ik kan je aanraden zet er n mooie 20cc viertakt op en je hebt n prachtige combinatie en n zeer mooie zomeravond vlieger of natuurlijk elektro dat kan ook nog als ik je fotos bekijk hier n fototje van mijn opknapper , n oude burda piper van hegi elektro meschien kunnen we samen wat updaten met jouw goedkeuring

ik heb dikwels met zon 1/4 j3 gevlogen . en ik moet zeggen het is n heel tam en trouw beesje , ik kan je aanraden zet er n mooie 20cc viertakt op en je hebt n prachtige combinatie en n zeer mooie zomeravond vlieger of natuurlijk elektro dat kan ook nog als ik je fotos bekijk hier n fototje van mijn opknapper , n oude burda piper van hegi elektro meschien kunnen we samen wat updaten met jouw goedkeuring
je update maar hoor
ik heb er ook een 20cc viertak motor bij
ga morgen proberen te beginnen met de folie kijken of het me gaat lukken:confused:

Woeeee als ik die hegi piper zie , moet ik ook maar eens verder met mijn hegi restauratie. De mijne is 24 jaar oud en is destijds door mijn vader gebouwd. Na de laatste crash was de hele neus eraf. Verder niks aan de hand. Ik heb alle bespanning verwijderd en was begonnen aan de neus. Deze zit er weer op. Nu de rest nog. De beplanking is erg slecht en moet vervangen worden. Gelukkig heb ik orginele tekeningen (ook digitaal).

Hier een paar hele slechte foto's van een piper in hele slechte staat...
piperneus.jpg

piperzijachter.jpg

piperzijstaartaanzicht.jpg

piperzijtotaalok.jpg

piperzijtotaal.jpg

piperzijvoor.jpg

piperzijaanzicht.jpg

Iemand een leuke link naar een restauratie draadje? En meer info over deze hegi piper?

Laatst bewerkt:
ok nog n oplapper!! leuk jongens het zou mooi zijn om ze met de pipermeeting alledrie vliegend te hebben, hier nog wat fotos van mn opgeknapte landingstel met kapjes

hier weer een paar foto's van de staat van de piper cub
ben bezig om de voor romp zwart te maken en de achterkan te gaan bekleden met ora cover
Foto-HH7US63L.jpg

Foto-D3XHBLUZ.jpg

Waarom zou je 'm niet gewoon folien?

Gaat niet echt ten goede van de looks van het model dit.
waarom zal het niet ten goede komen van de looks hij is ook nog niet af
en wil er gewoon een eigen draadje aan geven weet wel dat ze normaal geel zijn
maar je hoef toch niet allemaal het zelfde te hebben

wow zwarte j3 ach waarom ook niet weer ns wat anders dan cub geel ,en hij vliegt er niet minder om maar peter jan heeft wel n beetje gelijk hoor het is maar wat jezelf mooi vind .,mijn kleur zou het ook niet zijn maar smaken verschillen

nou de piper heb ik helemaal weer klaar

zal van de week even foto;s plaatsen en we gaan hem zondag proberen
op de club kijken hoe die dan vliegt

heb er een zg 38 cc benzine motor voor gedaan
dit omdat ik hem mischien ook wil gaan gebruiken als sleepkist

Back