Restauratie: Serpent Cobra 811 Be

Mijn Traxxas Summit kreeg ik maar niet verkocht aan de prijs die ik wou maar ik heb iemand gevonden die twee auto's wij geven voor mijn Traxxas.

Hieronder de eerste namelijk een Serpent Cobra 811 Be :

IMG7944_Large.jpg


Er zit een mooie motorcombo op :

IMG7945_Large.jpg


De wing ga ik vervangen :

IMG7946_Large.jpg


De rechtse draad op de esc ziet er niet netjes uit ?!
En een kabelbinder rond de twee andere draden ?!

IMG7947_Large.jpg


De achterassembly is er af en aan de ene schokdemper zijn er ook kosten (die met de gouden stang) :

IMG7948_Large.jpg


IMG7950_Large.jpg


Zelfs de assen zijn voorzien van tekst, handig :

IMG7949_Large.jpg


De Esc er af gehaald :

IMG7951_Large.jpg


En inderdaad, hier werd er geprutst :

IMG7952_Large.jpg


De voorassembly :

IMG7953_Large.jpg


IMG7955_Large.jpg


De stuurinrichting :

IMG7956_Large.jpg


De Savox servo werd met een houtvijs bevestigd !

IMG7957_Large.jpg


En de aarde heb ik er ook bijgekregen :

IMG7958_Large.jpg


De center diff met de spur :

IMG7959_Large.jpg


De motor- en diff mount :

IMG7960_Large.jpg


IMG7961_Large.jpg


De Brushless Combo van Team Orion :

IMG7962_Large.jpg


De reden van die kabelbinden was dus om die koperen hulsen op hun plaats te houden want die zitten er los in !

IMG7963_Large.jpg


IMG7964_Large.jpg


Tijdens het losmaken van de diff mount is er een schroef afgebroken.
'k Heb getracht van ze uit te boren met dit als resultaat :

IMG7965_Large.jpg


Iemand enig idee waar ik alleen dit stuk kan bestellen ?

Ser600446_Large.jpg



De set heb ik al in een paar shops gevonden maar amai, zo duur.
'k Zou graag ook de schroeven vervangen.
Iemand ervaring met deze shop : http://rc-schrauben.de/

En dan is nog die ESC, dat kan ik ook zo niet laten hé.
Iemand ideën ?

Greetz,

SoDa
 
Die 48W zou wel kunnen maar de kwaliteit lijkt me wat minder voor dat geld.
Wil je goed solderen dan zou ik je willen aanraden om voor een Weller soldeerstation te gaan, dan zit je zeker goed!
En in deze hobby heb je die zeker nog vaker nodig...

Succes met je keuze
 
Dat alu onderdeel had je niet mogen uitboren natuurlijk. De schroef is altIjd harder dan de alu. Is het schroefgedeelte er nu uit?
Even rondvragen. Je kunt het alu gaten laten dichtlassen. Heb ik nog gedaan. Vriendelijk vragen bij een bedrijf dat alu kan lassen. Of het gat dieper boren, draad tappen en langere schroef gebruiken. Of grotere diameter gat draad tappen als dat nog gaat... Met een blokje alu, ijzerzaag en vijl aan de slag om een replica te maken is hoe ik het zou doen.. Wat werk natuurlijk
 
Dat alu onderdeel had je niet mogen uitboren natuurlijk. De schroef is altIjd harder dan de alu. Is het schroefgedeelte er nu uit?
Even rondvragen. Je kunt het alu gaten laten dichtlassen. Heb ik nog gedaan. Vriendelijk vragen bij een bedrijf dat alu kan lassen. Of het gat dieper boren, draad tappen en langere schroef gebruiken. Of grotere diameter gat draad tappen als dat nog gaat... Met een blokje alu, ijzerzaag en vijl aan de slag om een replica te maken is hoe ik het zou doen.. Wat werk natuurlijk
Hey,

Is gelukt om het schroefje er uit te krijgen met een frees op een kolomboormachine. Er was nog voldoende draad om het goed te kunnen vast zetten.

Morgen zet ik wat foto's online vd vooruitgang.

:-)
 
Even rondvragen. Je kunt het alu gaten laten dichtlassen. Heb ik nog gedaan. Vriendelijk vragen bij een bedrijf dat alu kan lassen. Of het gat dieper boren, draad tappen

Ik heb er (nog) niet zoveel verstand van maar word het aluminium er om heen dan niet verzwakt door de warmte?
Ik heb namelijk nog een chassis plaat liggen met een te groot gat erin, maar als ik deze ( laat ) lassen ben ik bang dat hij om de las heen zwakker word?
@SoDa-Deals : Ik stuur u even een PM.
 
Nog enkele voor foto's :

IMG7967_Large.jpg


IMG7968_Large.jpg


IMG7969_Large.jpg


IMG7970_Large.jpg


IMG7971_Large.jpg


IMG7972_Large.jpg


IMG7973_Large.jpg


De schroeven uit Duitsland zijn reeds geleverd !
'k Heb meteen die voor mijn volgend project, een Team Associated SC8, ook mee besteld om op de port kosten te besparen :

IMG7974_Large.jpg


IMG7975_Large.jpg


IMG7976_Large.jpg


IMG7977_Large.jpg


En de heropbouw kan beginnen.

De Wing Mount terug in elkaar gezet met de nieuwe schroefjes :

IMG7981_Large.jpg


IMG7982_Large.jpg


De spur gear met de center diff ook van nieuwe schroefjes voorzien :

IMG7983_Large.jpg


IMG7984_Large.jpg


De motor mount en de center diff mount terug op de chasis plaat geplaatst.
Hier heb ik wel wat Thread Lock gebruikt.

IMG7985_Large.jpg


IMG7986_Large.jpg


De accu houders terug op het chasis geplaatst en ook de inbus schroefjes vervangen :

IMG7987_Large.jpg


IMG7988_Large.jpg


De achterste differentieel ook van nieuwe schroefjes voorzien :

IMG7989_Large.jpg


IMG7990_Large.jpg


De heropbouw van de achterste diff behuizing :

IMG7991_Large.jpg


IMG7992_Large.jpg


De schocktower er weer op :

IMG7993_Large.jpg


De allu stukken zien er wel sjiek uit hé :

IMG7994_Large.jpg


Het eind resultaat van de achterste assembly :

IMG7995_Large.jpg


Nu de voorkant ...
 
De center differentieel heb ik uit elkaar moeten halen want er was een verkeerde lager op bevestigd.
'k Heb er dan maar de diff olie uitgelaten.
'k Heb hier nog twee pullen staan nl. :

- Traxxas 50K Diff Lube
- HPI Silicone Diff Oil #1000

Welke doe ik er best is ?
Of toch beter iets anders aankopen ?

Thx,

Dave
 
Goed bezig! En flink schoonmaken helpt ook veel zie ik. Op deze foto lijkt het of de (linker) schokdemper krom is, klopt dat?
shock.jpg
 
Goed bezig! En flink schoonmaken helpt ook veel zie ik. Op deze foto lijkt het of de (linker) schokdemper krom is, klopt dat?
Bekijk bijlage 201785
Hey M@rcel,

Klopt maar dit was vóór het demonteren. Er werden ook twee soorten stangen gebruikt. Het vijsje id demper was los en al de olie was er uitgelopen ... . Maar dit wordt allemaal hersteld ze !

Greetz !
 
Als je voor de fun(geen wedstrijden) gaat rijden kan je de olie gebruiken die in de handleiding staat.
De 1000 is te dun en de 50K is te dik.
Voor het midden diff is de 50K de betere optie van de 2,
 
Als je voor de fun(geen wedstrijden) gaat rijden kan je de olie gebruiken die in de handleiding staat.
De 1000 is te dun en de 50K is te dik.
Voor het midden diff is de 50K de betere optie van de 2,
Hey,

Ik ben 7000 cst diff olie gaan halen zoals aangegeven in de "default setup" voor deze wagen.

Thx vd tip !
 
Nu de juiste lager er op zit, zit er zo goed als geen speling meer op de middendif :

IMG8003_Large.jpg


IMG8004_Large.jpg


Met de diff cover er op :

IMG8005_Large.jpg


De stuurinrichting is ook smerig :

IMG8000_Large.jpg


IMG8001_Large.jpg


IMG8002_Large.jpg


Na de kuisbeurt ziet het er zo uit :

IMG8006_Large.jpg


IMG8007_Large.jpg


En alles terug op het chassis geplaatst :

IMG8008_Large.jpg
 
Mooi altijd, dat verenstaal vind ik :)
Hoe maakt u ze schoon als ik vragen mag?
Het lijkt alsof u er iets op spuit, omdat het zo glimt?
Ik heb dat een keer met WD40 gedaan, maar daar bleef allemaal stof aan zitten, siliconenspray schijnt beter te werken.
 
Alles uit elkaar ...
Alles stuk voor stuk in de white spirit voor het vuil en vet er af te krijgen.
Plastieken onderdelen spoelen met water.
Metalen onderdelen gaan even in de WD40.
En de plastieken onderdelen werk ik af met silicone spray uit de Auto 5.
Niet elke silicone spray werkt even goed.
En dan "droog" ik de plastieken onderdelen met keukenrol.

Veel werk dus hé !

Maar met de silicone spray plakt het vuil er niet zo hard meer aan en is het beter om hem proper te houden.
 
Nog een beetje verder gewerkt aan de Serpent ...

De C-Hubs met de Steering Blocks weer netjes in elkaar gestoken na een flinke kuisbeurt :

IMG8017_Large.jpg


IMG8018_Large.jpg


Zelf de grub screws werden vervangen door Inox grub screws ! ;-)
 
Ik neem aan van niet, maar zitten er nou verschillende maten lagers in?
Of lijkt dat zo doordat het buitenste schild het rechter lager dunner is?
 
Back
Top