RESTAURATIE Smit Lloyd 109

• Topicstarter Topicstarter poeki
  • Startdatum Startdatum
P

poeki

Guest
Ik ben begonnen met het restaureren van de Lloyd 109
Het schip is uit 1982 alles is nog met oude stekkers en module's enz enz
heb gisteren voor een aanzienlijk bedrag de winkelier blij gemaakt het enige waar ik nog mee zit een poelie's voor de ankerlier, en het goed waterdicht maken van het dek oh en vooral niet te vergeten het schip ontdoen van stof en aanslag weten jullie iets wat het beste werkt
En voor de foto-junks ZE KOMEN ERAAN

Poeki

hey poekie

gaat het om het achterdek waterdicht maken?
dan kan ik je wel verwijzen naar een vorige onderwerp van "hoe krijg ik mijn achterdek het beste dicht"daar staat iets dat bij jowu smit lloyd goed kan gebruiken om waterdicht te maken met plaatje

mvgr

armando

tekening.jpg

volgens deze tekening kan men het toerental van de as beinvloeden

normal_motor.jpg

dit is de motor Robbe art nr: 4127 met een spoel (gejat) uit moeders naaimachine

normal_ketting.jpg

de ketting met een mooie anker vind ik zelf

Ik kom niet wijs uit de eerste foto daarom ben ik van plan om er een spanningsregelaar te gebruiken
Doe ik hier wel verstandig aan

T'is natuurlijk zonde om er een spanningsregelaar in te zetten als je een motor heb met een dergelijke instelbare vertraging.
Gewoon de gebruiks aanwijzing goed lezen om te zien welke tandwielen horen bij welke arcering.
De de tandwielen in de juiste volgorde op de assen steken en je hebt de juiste vertraging.
Als er na proefdraaien blijkt dat het toch te hard of te zacht gaat kun je zo weer een andere vertraging maken.

ik weet niet of je de vertragingsmotoren al gekocht hebt, maar dezelfde motoren zijn bij conrad aanzienlijk goedkoper en zijn exact hetzelfde.
groetjes piet

Hoi Poeki,

Piet heeft inderdaad gelijk, dat motortje heeft Conrad ook.

240613_BB_00_FB.EPS.jpg

Foto; Conrad

Ze zijn te vinden onder bestelnummer 240613-89 en kosten €24,95, die Robbe motoren zijn het dubbele 8O.

Groetjes, Danny.

ik heb een soortgelijke motor gekocht bij http://lemo-solar.de/ in dortmund, voor een 8 Euro ofzo. Waarschijnlijk zijn hier wel de tandwielen niet veranderbaar, maar dit heb ik met een spanningsregelaar aangepast. (zeer goed te regelen en kost bijna niets)

Patrick

volgens mij kun je de tandwielverhouding veranderen omdat er ook nog twee busjes bijgeleverd zijn ik zal het wel moeten uitzoeken hoe het zit

poeki

Oh ja waar ik ook nog mee zit is het volgende:

als ik de ankers neerlaat moet ik ze ook ook weer ophalen.
waarmee kan ik de motor het beste andersom laten draaien

Ik heb nog wel een snelheidsregelaar van een electo-auto liggen maar dan ben ik weer gebonden aan een servo.
Wat ik nog wel heb is een Robbe promars fmss met twee multiswitchs op de zender en twee decoders
met een 8-kanaals ontvanger. Dus Mogelijkheden te over alleen wat is het mooiste. graag jullie hulp

poeki

@poek
Dat kan met twee kleine relais poeki :roll:
Moet je wel een multiswisch in je boot hebben hoor :oops:
mvg
Frederik :D :D

Geachte heer v. Gent

Ik heb 2 multi-switch decoders voor in de boot. En relais tja daar moet nog nagaan hoe dat zit.

Je zult misschien wel denken dat ik een beetje dom ben maar niet is minder waar.
25-jaar geleden heb ik ook een boot geboud Neptun dat ging van een leien dakje. 6-jaar geleden heb ik een ernstig auto ongeluk gehad duitsland sindsdien is alles een beetje moeilijker geworden. Kijk als ik het zie weet ik het weer maar voor de geest halen? is moeilijk dan is het net of ik in een doolhof zit.
Ik hoop dat je een beetje begrip hebt voor mijn situatie en dat ik alle hulp gebruiken die door u en of anderen geboden word

met vriendelijke groet
poeki

@poeki
Als je 12 volt gebruikt ,dan kan je ze bij Conrad kopen.Omkeer relay :idea:
Gebruik je 6 volt .dan moet je hem zelf maken. :roll:
Twee relay halen waarvan het spoeltje 6 volt is
En dan zo doen als ik dat heb gedaan: van wat tussen dat bankschroefje zit Poeki
mvg

Ik heb twee x 6-volt voor voor de elektronika en 2x 12-volt voor de motoren en 1x 4.8-volt voor de ontvanger
weet je misschien het bestelnummer voor de omkeer-relais bij conrad

Maar dan moet je op je multi wel 12 volt hebben staan
Want je geef 3 verschillende voltage op he :)

12V MOTOROMPOOLRELAIS :oops:
Bestnr.: 505013 - 89

mvg

Je kunt je multiswitch zowel 6V als 12V tegelijk laten schakelen.
De multiswitchen die ik heb schakelen naar de "min".
Ik heb dus vanaf zowel de 6V accus als de 12V een massa draad getrokken naar de switch.
Vanaf de switch gaat er dan een draad naar de verbruiker.
Afhankelijk of deze verbruiker 12V of 6V is gaat er vanaf de verbruiker weer een draad naar de "pluspool" van respectievelijk de 12V accu of de 6V accu.

Back