Dank ja, al kan ik niet volledig de eer opstrijken, aangezien ik deze auto niet zo heb gestript als de andere Optima's. De interne transmissie en diffs heb ik ongemoeid gelaten, omdat ik tot nu toe nog geen Optima diff heb gevonden dat intern echt slecht was. En ik had geen reserve onderdelen van dat gedeelte, zoals de achterste gearbox, mocht er iets sneuvelen bij het demonteren, door mijn onervarenheid met dit type Optima. Maar alles daarbuiten is wel uit elkaar geweest.
Voor de proefrit heb ik de wielen met schuimbanden trouwens verwijderd, en Optima Mid velgen, voorzien van Schumacher 2.0 inch Full Spike banden, gemonteerd. Uiteraard zo goed mogelijk gebalanceerd, wat bij deze Schumacher banden helaas wel eens nodig was. Hier en daar heb ik van de extra ribben aan de binnenkant van de band wat weggeknipt, totdat de balans een stuk beter was. De wielen zijn nu zo goed als trillingsvrij, bij elk motortoerental. Voor een bash-auto minder belangrijk, maar dit is een stukje fijne techniek van jaren terug, wat ik zo mooi mogelijk wil laten lopen.