restauratie usa-1

hoi, hierbij de bouw verslag van de usa-1,deze heb ik een tijdje terug gekocht,
1 half zonder achter kant incl. body komt nog een foto van en een motor gs21
1 compleet maar de motor was op deze heb ik laten pinchen (loopt weer toppie) ook een 21gs
met splinter nieuwe chroomgelen aan de giet rekjes de body heb ik ook gelijk weer onder handen genomen
weer in oude glorie hersteld,

de half gebouwde heb ik weer bijna geheel hersteld met div nieuwe onderdelen zoals
burns
draagarmen boven/onder
assen
meenemers
hubs
wielbouten
draag steunen
wielassen
voorste diff huis van een inferno dx deze heb ik geheel pas gemaakt voor achter
stalen bouten voor de draagarmen en hubs
aangepaste aandrijfas midden diff
rond om nieuwe diff tandwielen

heb nog een nieuwe 800 motor liggen deze ga ik denkelijk gebruiken voor de aandrijving
ik hou jullie op de hoogte van de verdere bouw hiervan









de nitro versie





deze heb ik pas gedaan de savage 3.5 converion to electric dubbele 550 motor kershaw motor steun
21t met een spur van 68 t plus een velion regelaar







gelijk de monstertruck fam. foto genomen


 
Heb dus ook nog een burns herbouwd, + wat ander, een paar opmerkingen op deze verder heel coole bouw.
- Wel heel dunne plaatjes gebruikt als shocktowers achteraan hier. Daar moet je zeker 2-3mm voor nemen.
- De assen voor de draagarmen, zijn dat draadstangen waarop je borgmoeren geschroefd hebt? Hopelijk zijn het gladde assen met enkel draad op de uiteinden. Draadstangen in bewegende onderdelen zijn not done, die vijlen gewoon de gaten uit. Origineel zijn ze bij de burns met assen en circlipsen als ik mij niet vergis.
- Die gebogen chassis stiffener (of hoe heet dat) vind ik ook not done. Zowel qua looks, maar vooral: gebogen heeft hij niet veel nut om het chassis stijver te maken.
-ik geef altijd aandacht aan schroeven: zoveel mogelijk dezelfde, geen verzonken en bolle door elkaar, even grote koppen,... Op zich eerder visueel, maar de draad en/of lengte is ook vaak niet hetzelfde. Liefst zeskanten, philips eventueel, maar rechte hou ik helemaal niet van. Persoonlijk hoor.
-wat is dat blinkend zwart plaatje bovenop de diff housing op de onderste foto? Het is wat slordig (motiverend bedoeld) en waarom zit het daar?

Ik slash je werk niet hoor, maar een aantal dingen zijn functioneel, andere visueel. Ik heb het graag allen in orde, maar functioneel tenminste toch.
 
Nice! ik heb er meedere van en eentje nieuw in doos. Super leuke wagentjes!
6 om precies te zijn. 5 in nu top conditie 'zo beetje nieuwstaat te noemen' die eerst er slecht aan toe waren, eentje nieuw in doos.

En nog een halve, dat was een hele maar die heeft als onderdelen chassis gedient om de rest op te knappen haha. En daar zaten geen wielen bij dus ja.
 
Laatst bewerkt:
hoi bedankt,ik heb je topic gezien je vindt ze niet veel meer in doos
had ik ook 1 geheel compleet en de ander donor, de donor rijdt als een speer weer met een Electro conv , heeft wel een hoop euro,s gekost voor de onderdelen te bestellen,
kon gelukkig veel halen hier op de hoek,het meeste is niet meer te bestellen jammer genoeg maar het is niet anders
 
Als ik jou was zou ik alleen echt een oogje houden op die counter gear. Desnoods zelfs verwijderen en je voor en achter diff 180 draaien zodat je niet achteruit blijft rijden. Als die het eenmaal begeeft is je aandrijf tandwiel naar de kloten en daarvoor een nieuwe vinden/maken is een drama op zich.
 
Back
Top