Intussen zelf gevonden dat ie onderaan een spiritus brander heet met een externe voedings tank = deze links
maar ik zal mijn vraag anders stellen en wat verduidelijken;, 14 dagen geleden heb ik vernomen dat ik terminaal ziek ben en niet meer zo lang te leven heb, hoewel ik me nu prima voel en om al dat doemdenken en diverse angsten wat te verdrukken heb ik deze machine gekocht, ze lijkt mij een uitdaging, maar ben geen dommerik en wens ook niet vroeger te gaan dan nu gepland is...
Zoveel tijd heb ik niet meer dat ik waarschijnlijk geestelijk en lichamelijk nog in staat zal zijn om dit project volledig te kunnen afwerken
Beetje ervaring heb ik wel, heb vroeger een stoom treintje gehad op gas
intussen het object eens goed bekeken (en reeds half uiteengedaan ter inspectie en kuisen) en zie dat er 2 cylindres naast de ketel staan, de linkse is verbonden met de spiritus brander (koperen bak met watten erin) onder de ketel en geeft druppelsgewijs voeding, de rechtse begrijp ik niet zo goed, deze is zowel onrechtstreeks aangesloten op de cylinder, als bovenop de ketel, de juiste werking ontgaat me, het lijkt mij dat het overtollige stroom uit de cylinder eerst wat afgekoeld word (spiraal) en zo de rechtse tank ingaat, verder begrijp ik het niet, waarom die slang/verbinding bovenop de ketel?
is er iemand die wat vertrouwd is met dit systeem
graag had ik na grondige kennis en nazicht om deze te laten draaien, toch het ultieme doel, zolang ik nog in staat ben om het te kunnen doen
het is ook duidelijk dat de machine in het verleden wel degelijk gewerkt heeft
Met dank voor uw antwoord