Hoi allemaal,
het was weer een tijdje stil omtrent het kruis.
Vandaag toch nog wat werk gedaan, vooral wat betreft "verbetering".
Vorige week ben ik op een balancer het toestel gaan balanceren. We kwamen, in de stand waarin de lipo lag, op een totaal van 375 gram lood die we zouden nodig hebben achteraan om aan het zwaartepunt van 15mm achter de neuslijst te komen.
Na wat zoeken hebben we het piepschuim waar de lipo steekt verder uitgepeuterd zodat we de lipo nu volledig tegen de voorkant van de vleugel kunnen schuiven.
Hierdoor moet er nu nog "slechts" 132 gram in de staart. Hiervoor moet ik nog de beste manier zoeken (plaklood ?)
Aangezien het neuswiel toch al serieus versleten was, heb ik daar ook twee kleine verbeteringen gedaan.
Allereerst heb ik het asje eruit gehaald, het plastiek uitgeboord en er een dikkere as tussen gestoken zodat er veel minder speling is. Het wiel is nu erg stabiel bij het op de grond staan. Jaja, ik was verbaasd van mezelf !!

Aangezien het neuswiel ook omlaag/omhoog kon schuiven, heb ik zelf een dikke "rondel" gemaakt en die er tussen gestoken. Hier wordt het geheel ook sterker door.
Een ander probleem was dat ik eigenlijk de reden van de vorige crash opnieuw gereproduceerd had. Ik had de schakelaar in de bodemplaat steken. Bij het vorige model, na vele jaren vliegen, waren de schroefjes "uitgelodderd" in het hout, waardoor bij het vliegen de bodemplaat weg is gevlogen. Onderweg heeft hij de stekker en de schakelaar uit de ontvanger getrokken waardoor ik dus geen batterij meer had. Crash vandien. Ook hier had ik dat zo gedaan. Nu heb ik de schakelaar EN de laadstekker in de romp gestoken en gaten voorzien in de bodemplaat.
Als laatste heb ik de spaghetti van kabels onder handen genomen. Ik had al een reactie gekregen dat dat zo slordig hing en gegarandeerd voor storingen zou kunnen zorgen. Dus heb ik alle kabels ofwel verlengd of korter gemaakt, zonder doorlus kabels. Ziet er alleszins veel beter uit.
In principe, op het lood na, zou het toestel vliegklaar moeten zijn. Deze week ga ik hopelijk nog tijd vinden om alles proper te maken en het lood te bevestigen. En dan hopelijk één van de volgende weekenden invliegen.
Groetjes,
Davy
het was weer een tijdje stil omtrent het kruis.
Vandaag toch nog wat werk gedaan, vooral wat betreft "verbetering".
Vorige week ben ik op een balancer het toestel gaan balanceren. We kwamen, in de stand waarin de lipo lag, op een totaal van 375 gram lood die we zouden nodig hebben achteraan om aan het zwaartepunt van 15mm achter de neuslijst te komen.
Na wat zoeken hebben we het piepschuim waar de lipo steekt verder uitgepeuterd zodat we de lipo nu volledig tegen de voorkant van de vleugel kunnen schuiven.

Hierdoor moet er nu nog "slechts" 132 gram in de staart. Hiervoor moet ik nog de beste manier zoeken (plaklood ?)
Aangezien het neuswiel toch al serieus versleten was, heb ik daar ook twee kleine verbeteringen gedaan.
Allereerst heb ik het asje eruit gehaald, het plastiek uitgeboord en er een dikkere as tussen gestoken zodat er veel minder speling is. Het wiel is nu erg stabiel bij het op de grond staan. Jaja, ik was verbaasd van mezelf !!



Aangezien het neuswiel ook omlaag/omhoog kon schuiven, heb ik zelf een dikke "rondel" gemaakt en die er tussen gestoken. Hier wordt het geheel ook sterker door.

Een ander probleem was dat ik eigenlijk de reden van de vorige crash opnieuw gereproduceerd had. Ik had de schakelaar in de bodemplaat steken. Bij het vorige model, na vele jaren vliegen, waren de schroefjes "uitgelodderd" in het hout, waardoor bij het vliegen de bodemplaat weg is gevlogen. Onderweg heeft hij de stekker en de schakelaar uit de ontvanger getrokken waardoor ik dus geen batterij meer had. Crash vandien. Ook hier had ik dat zo gedaan. Nu heb ik de schakelaar EN de laadstekker in de romp gestoken en gaten voorzien in de bodemplaat.


Als laatste heb ik de spaghetti van kabels onder handen genomen. Ik had al een reactie gekregen dat dat zo slordig hing en gegarandeerd voor storingen zou kunnen zorgen. Dus heb ik alle kabels ofwel verlengd of korter gemaakt, zonder doorlus kabels. Ziet er alleszins veel beter uit.

In principe, op het lood na, zou het toestel vliegklaar moeten zijn. Deze week ga ik hopelijk nog tijd vinden om alles proper te maken en het lood te bevestigen. En dan hopelijk één van de volgende weekenden invliegen.
Groetjes,
Davy