Dankzij de vrijgevendheid van Arjan (PH_AJH) ben ik in het gelukkige bezit gekomen van een potentieel prachtige vintage Wik Salto. Mijn eeuwige dank!
Op dit moment is de staat van de Salto wat deplorabel. Ze heeft een nieuwe jas nodig en daar heeft Arjan al hard aan gewerkt.
Voor mij betekent het dat ik de besturing netje ga inbouwen nadat ik nieuwe roervlakken heb gemaakt. Ook de vleugels ga ik nieuw maken. Hoogte gaan we bereiken door een prop op de neus. Ben er nog steeds niet helemaal uit hoe. Of via een verlengde as waarbij die alleen uit de neus steekt. Of door heel klassiek de neus te verwijderen en motor met spinner in te bouwen.. Ik heb nog tijd.
Vanavond begonnen met het ontmantelen van de defecte hoogteroeren want daarbinnen in zitten twee multiplex ribben met houders die op de alu pasvorm in de staart worden geschoven. Na wat hak en breek werk zijn ze er mooi uitgekomen om weer te gebruiken in nieuwe roervlakken.
Volgende stap is het uitsnijden van de ribbetjes, wordt lekker priegelen.
Op dit moment is de staat van de Salto wat deplorabel. Ze heeft een nieuwe jas nodig en daar heeft Arjan al hard aan gewerkt.
Voor mij betekent het dat ik de besturing netje ga inbouwen nadat ik nieuwe roervlakken heb gemaakt. Ook de vleugels ga ik nieuw maken. Hoogte gaan we bereiken door een prop op de neus. Ben er nog steeds niet helemaal uit hoe. Of via een verlengde as waarbij die alleen uit de neus steekt. Of door heel klassiek de neus te verwijderen en motor met spinner in te bouwen.. Ik heb nog tijd.
Vanavond begonnen met het ontmantelen van de defecte hoogteroeren want daarbinnen in zitten twee multiplex ribben met houders die op de alu pasvorm in de staart worden geschoven. Na wat hak en breek werk zijn ze er mooi uitgekomen om weer te gebruiken in nieuwe roervlakken.

Volgende stap is het uitsnijden van de ribbetjes, wordt lekker priegelen.
Laatst bewerkt: