Restauratieproject: SG Futura 111s, 1/8 pancar

leuk Alex; een plankje ! Ik heb met zo een chassis ( ook van SG) nog gereden (jaaaaaaaaren terug ;-) ) en dat ging best leuk. Het is natuurlijk geen state of the art 4wd maar dat maakt de fun er niet minder om. Suc6 ermee.

je kan hem altijd reviseren, maar ik ben zelf een persoon die als hij schade ziet de rest (als het ook onder hoge stres heeft gestaan) graag alles goed vervangt in 1 keer dan telkens beetje bij beetje ;)

leuk Alex; een plankje ! Ik heb met zo een chassis ( ook van SG) nog gereden (jaaaaaaaaren terug ;-) ) en dat ging best leuk. Het is natuurlijk geen state of the art 4wd maar dat maakt de fun er niet minder om. Suc6 ermee.

Hey frans,
Joh, toevallig dat je hier mee gereden hebt vroegah, dat is dan zo'n 30 jaar geleden dan? :D.

Ik hoe wel van een uitdaging en het is inderdaad puur voor de fun om zo een klassieker te restaureren en wat rondjes mee te rijden om het uit te proberen.

Het zal nog wel even duren voordat ik hem af heb maar mocht je nog wat tips hebben kwa afstelling dan hoor ik dat graag.

Wat ik gelezen heb rijden de moderne 1/8 2wd klassiekers een mix van Molybdenum Grease en iets van 50.000 tot 100.000wt diff olie in de diff na gelang het grip niveau en dat blijkt zeer goed te werken voor hun.

Laatst bewerkt:
even een update:

Ik heb nog wat zaken besteld. 2 stuks 58t spurs en wat steunen om de extra achtervleugel te kunnen monteren. :D

BzQrpwBGkKGrHqIOKjIEM0kFEeBMVT--uksw_12.jpg

B2WI4QCWkKGrHqQOKi4EVpEW9m3BMiHmlwJQ_12.jpg

Volgens mij kon Roelof een cilinder zo bewerken dat de motor weer meer compressie kreeg en weer een aantal extra liter mee kon. Hij heeft daar een tooltje voor geloof ik.
Leuk dat je zo'n oudje weer tot leven gaat wekken!

SG.

Hallo,

Zag dat je je SG aan het opknappen bent.
Is hij inmiddels al klaar?
Ben met dezelfde wagen bezig, en klaar met het opknappen.
Alleen nog in elkaar zetten.
Ik heb wel een alu frame, deze was zwart, waar heb ik gecleand zoals je kan zien.

Ben wel van plan, net als meerdere van mijn wagens deze te verkopen.
Mocht je interesse hebben, hoor ik het graag van je.
Ik heb staan deze SG Picco Genessis, Tamiya 1:12 Toyota turbo, AYK RX1200 en een 1:8 pancar maar daar ben ik nog niet uit welk merk het is.
Deze is trouwens net zo clean als mijn SG.
Hier alvast een foto van die van mij.
Mail me maar als je meerdere foto's wilt.

Mvg

Djess.

ja volgens mij kan roelof heb inderdaad een nieuwe klemming geven, moet je hem even pmen ;)

Ik wil niet direct zeggen dat het geen probleem is, hangt even van de diameter van de bus af maar verloopjes voor mijn tool kan ik zo maken.
Het voorlager moet je even opmenten, als het een 7x19x6 is heb ik wel een stapel liggen. Als ook het hoofdlager een nieuwe moet worden dank ik dat het ook een standaard maat is, toen was dat normaal, meestal was dat een 12x24 lager die je voor een paar euro bij iedere lagerboer kunt halen.

hoi, leuk dat er meerdere mensen zijn die nog deze auto's opknappen! Ik zie helaas geen foto?

Mijn SG is helaas nog niet klaar. Ik heb nog andere interesses zoals de World GT (200mm pancar) wedstrijden indoor en de pro10 (235mm pancar) voor het buitenseizoen die mijn aandacht hebben :)

Hallo,

Zag dat je je SG aan het opknappen bent.
Is hij inmiddels al klaar?
Ben met dezelfde wagen bezig, en klaar met het opknappen.
Alleen nog in elkaar zetten.
Ik heb wel een alu frame, deze was zwart, waar heb ik gecleand zoals je kan zien.

Ben wel van plan, net als meerdere van mijn wagens deze te verkopen.
Mocht je interesse hebben, hoor ik het graag van je.
Ik heb staan deze SG Picco Genessis, Tamiya 1:12 Toyota turbo, AYK RX1200 en een 1:8 pancar maar daar ben ik nog niet uit welk merk het is.
Deze is trouwens net zo clean als mijn SG.
Hier alvast een foto van die van mij.
Mail me maar als je meerdere foto's wilt.

Mvg

Djess.

Laatst bewerkt:
Roelof, kom je wel eens op de mach indoor? Wellicht kan ik de motor eens meenemen voor een nadere inspectie door iemand die er wat meer verstand van heeft dan ik? :D

Ik wil niet direct zeggen dat het geen probleem is, hangt even van de diameter van de bus af maar verloopjes voor mijn tool kan ik zo maken.
Het voorlager moet je even opmenten, als het een 7x19x6 is heb ik wel een stapel liggen. Als ook het hoofdlager een nieuwe moet worden dank ik dat het ook een standaard maat is, toen was dat normaal, meestal was dat een 12x24 lager die je voor een paar euro bij iedere lagerboer kunt halen.

De MACH is niet ver voor mij maar ik kom er nooit. Daartegen zijn er bij jullie ook genoeg 1:8 rijders die je motor even kunnen inspecteren maar ik wil er ook wel eens een blik op werpen.

Back