weer een stapje verder
Het werk zat de hobbyweer een tijdje in de weg!
Vandaar dat het posten hier weer even heeft geduurd!
Eind April zijn we met de hele club weer naar de intermodellbau dordmund geweest waar weer even flink geshopt is!
Ik had het plan om aldaar een motor aan te gaan schaffen en wel een OS 4tact. zo rond de 11 cc...
Ongeveer de hele beurs afgestruind maar geen OS 4tact rond de 10 a 11 cc te bekennen!
Ongeloofelijk!
Ik vind electro leuk, maar dat het zo de overhand begint te nemen.... schandalig!
UIteindelijk dus maar de motor uit het hoofd gezet en besloten om dan maar te gaan voor de servo's. Die moeten er tenslotte ook nog in!
Nadat ik 7 (!!!!!!!) servo's, een ontvanger accu, een piloot, een parachutist, wat krimpkous en servokabels had aangeschaft was het max budget bereikt en het shop gedeelte van de dag voorbij!
Nu maar lekker een beetje rondkijken... MAAAR!
Op de 1 of andere manier kon mn vader het niet verkroppen dat we die motor niet gevonden kregen... Al rondstruinend bij Conrad kwam pa in eens de hoek om met een 11 cc 4 tact! welliswaar een ASP, maar toch! Ik ken de motor en het ding heeft goede reviews, en ook de prijs was mooi, 120 euro! en de laatste, sterker nog, de enige die ze bij zich hadden! Inpakken maar!!
Onlangs de motor even pas gemaakt, hier en daar wat slijpwerk verricht en klaar!
Afgelopen week maar eens begonnen met het vervangen van de stuurstangen.
Hoe de servo's ooit hebben gezeten is mij een raadsel, maar de stuurstangen kwamen boven in de romp op vleugelhoogte uit het staartstuk!
Nu komen ze netjes op de juiste hoogte uit boven de servo tray, waar ik ook inmiddels al uitsparingen in heb gemaakt.
Hieronder 2 foto's van de motor (sorry voor de kwaliteit)
Ik zal snel de foto's van de servotray en de stuurstangen erbij plaatsen!