Retracs voor een Mick Reeves Hawker Hunter

Hallo iedereen, eergisteren is mijn Hawker aangekomen van Mick Reeves. Vorig jaar bouwde ik een oude kit van Filip Avonds F15, dus ik heb wel wat bouwervaring. Ze konden bij Mick Reeves de Retracts niet meeleveren. Kan iemand mij helpen om hier een keuze te maken? - Heeft iemand ervaring met de proskinn covering?, ik voel persoonlijk meer om het met balsa en glasmat te doen... proskinn lijkt mij vrij zwaar. Wel een lange romp voor een turbine vanaf 7kg.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
P1020728.jpg
F15_Jan.jpg
 
Ik denk dat je bedoelt dat je het complete landingsgestel niet hebt?

Qua retracts zelf zijn de Electrons hele mooie, echter die poten staan natuurlijk niet onder zo`n model.

Die van Ripmax is ook niet meer op voorraad en hoe lang dat zal duren weten ze ook nog steeds niet volgens mij :-(

Succews met de bouw.

Grt,
Berto.
 
Laatst bewerkt:
Voordeel van electron is dat je de laatste beste versie hebt en ze ook poten opmaat kunnen maken, dus een complete set. Copy is prima maar zoveel goedkoper is die slr niet dacht ik.
 
Maar beetje schaal zou wel mooi zijn hieronder.

Service van Joël is ook top.
 
Bedankt voor de reactie, met de electron retracs ben ik redelijk vertrouwd aangezien ik vorig jaar voor een jet-collega een Krill Avanti heb gebouwd. Echter na een paar keer in en uit was de controler opgebrand en de magnetische remmen werken langs geen kanten, er is nu een update van de controller om de remmen correct te laten werken. We hebben wel zonder problemen een nieuwe controller gekregen, dus wel een goede service!
Na een nachtje slapen heb ik toch besloten om de vleugels met balsa en glassmat te doen, die proskinn is voor mij te zwaar. En wat als je een beschadiging oploopt? Denk ook niet zo makkelijk te herstellen.
Misschien kan ik electron retract combineren met schaal-poten, wielen en luchtdruk remmen???????
 
Wij gebruik veel electron, ook de remmen, en dat werkt gewoon perfect. Service is ook goed. Voor mij zijn er maar 2 merken: electron en Behotec. Pech kan je altijd een keer hebben.....

Wat betreft pro-skin... maak een proef stukje met glas afgewerkte balsa / glas en vergelijk het gewicht. Dat is vaak zwaarder dan je denkt. Niet het balsa opzich maar de afwerking tot een glad spuitbaar geheel. Repareerbaar zijn beiden prima, het is immers gewoon epoxy plaat.
 
Ja hoor, heb ik ook gedaan!
Originele C&C L-39 schaal poten gecombineerd met electron retracts. Je kunt bij elektron zelf kiezen wat voor maat poot opname je wilt hebbenin je retracts.
De nieuwe versies kun je zelf reversen indien nodig.
Ik ben er heel tevreden over.
 
Bedankt voor de reactie, met de electron retracs ben ik redelijk vertrouwd aangezien ik vorig jaar voor een jet-collega een Krill Avanti heb gebouwd. Echter na een paar keer in en uit was de controler opgebrand en de magnetische remmen werken langs geen kanten, er is nu een update van de controller om de remmen correct te laten werken. We hebben wel zonder problemen een nieuwe controller gekregen, dus wel een goede service!
Na een nachtje slapen heb ik toch besloten om de vleugels met balsa en glassmat te doen, die proskinn is voor mij te zwaar. En wat als je een beschadiging oploopt? Denk ook niet zo makkelijk te herstellen.
Misschien kan ik electron retract combineren met schaal-poten, wielen en luchtdruk remmen???????
Ik zou volledig voor Electron gaan ook de remmen zijn geweldig. Vlieg nu al 3 jaar met de Rebel voorzien van Electron Retracts en al 190 vluchten zonder problemen.
Zo ook veel klanten die zonder problemen de Electrons gebruiken, raad die ook vrijwel altijd aan voor de jets.

Remmen werken ook fantastisch, mijn banden zijn sliks door het remmen op de beton baan zo goed remmen ze dat het rubber eraf vliegt.

De Electrons zijn in veel versies verkrijgbaar dus zal ook zeker toepasbaar zijn voor jouw situatie.

Grt,
Berto.
 
Ook ik ga voor mijn mick reeves hunter voor electron gear met de schaal poten van Ripmax welke ik al heb liggen. ook ik zit nog te twijfelen tussen proskin en balsa ik weet wel dat als je voor balsa gaat je de ribben moet aanpassen aangezien de proskin dunner is dan de balsa

Geoffrey
 
http://www.rcuniverse.com/forum/m_1231873/anchors_1231873/mpage_1/key_/anchor/tm.htm#1231873
normaal reageer ik bijna nooit maar in de lingk hierboven is een oud bouwdraadje op rc universe staat ook beschreven hoe je proskin kan verwerken .
voordat je de route gaat bewandelen om het met balsa en glas te doen zoals ph mel het hierboven zegt.(je moet anders al je ribben afschuren)
staat ook op de site van mick reeves dat de afwerking met proskin veel lichter is als balsa
koop anders een extra stuk proskin je zal vast nog ergens een oude ribben vleugel hebben en probeer het daar op uit.
een niet te gehaast tis geen snelheid competietie om hem af te krijgen .
en het is een mooie kist de hunter
 
Ook ik ga voor mijn mick reeves hunter voor electron gear met de schaal poten van Ripmax welke ik al heb liggen. ook ik zit nog te twijfelen tussen proskin en balsa ik weet wel dat als je voor balsa gaat je de ribben moet aanpassen aangezien de proskin dunner is dan de balsa

Geoffrey
Dag Geoffrey, dit lijkt me ook de beste oplossing: electron retracs met de poten en remmen van ripmax. Heb je ook eventueel de juiste specs, zodat ik zeker het juiste bestel. Bedankt!
 
http://www.rcuniverse.com/forum/m_1231873/anchors_1231873/mpage_1/key_/anchor/tm.htm#1231873
normaal reageer ik bijna nooit maar in de lingk hierboven is een oud bouwdraadje op rc universe staat ook beschreven hoe je proskin kan verwerken .
voordat je de route gaat bewandelen om het met balsa en glas te doen zoals ph mel het hierboven zegt.(je moet anders al je ribben afschuren)
staat ook op de site van mick reeves dat de afwerking met proskin veel lichter is als balsa
koop anders een extra stuk proskin je zal vast nog ergens een oude ribben vleugel hebben en probeer het daar op uit.
een niet te gehaast tis geen snelheid competietie om hem af te krijgen .
en het is een mooie kist de hunter
Inderdaad, ik heb nog niks beslist en ga eens een test doen met polurethaanlijm en proskinn. Ondertussen had ik ook een bericht gelezen dat de proskinn wat doorzakt tussen de ribben? Dit is geen makkelijke keuze... Eerst even testen. Is een meerjaren project, dus geen haast.
 
Het is een lange romp om vanaf 7kg mee te vliegen, graag had ik er dezelfde turbine als mijn F15 ingeplaatst. Een jetcat 140 RXI, daar ben ik tot op heden zeer tevreden van, kan onmogelijk volgas geven met de f15, want dan spat hij uiteen...:thumbsup: Graag had ik eens gekeken naar jetmunts of kingtech... maar daar heb ik geen ervaring mee.
 
Jetmunt 100 beviel me super. Klein, licht, stil en zuinig. Kingtech 100 is ook een goede keus maar ken ik persoonlijk niet, Berto uiteraard wel.
 
Begonnen aan de bouw van de Hawker, helaas ontbreekt er een plaat voor de retracs... maar Jim heeft beloofd dit na te sturen. Ondertussen ook de beslissing genomen om alles met Balsa en glasmat te doen en niet met de proskinn. Niet dat dit slecht is, maar het is gewoon veel zwaarder dan 3 mm balsa en zakt door tussen de ribben. Ik zie dan wel in een latere fase hoe ik de dikkere vleugels naadloos aansluit op de romp. Voor de turbine ga ik een P90RXI nemen, die levert 10,5 kg stuwkracht. Mijn 2 vliegcompanen zijn momenteel op de sukkel met jetmunt. Dus daarvoor ga ik passen. Heeft iemand ervaring met JR 8411, ik zou deze nemen voor de ailerons en elevater en een goede savox voor de rest. Kleurschema zal een belg worden...

Verder ben ik wel tevreden over de kwaliteit van de kit, maar kan toch niet tippen aan Filip Avonds!
dscn0029.jpg
IMG_0121.JPG

F15_Jan_LR.jpg
 
Back
Top