retracts voor 30kg zware embrear 312 tucano

Hallo,
Ik ben begonnen met het afwerken van een tucano van 3M spanwijdte.
Het toestel zal vermoedelijk rond de 30 Kg wegen vliegklaar.
Hij is bijna volledig af op de inbouw van servos, motor en retracts na.
Voor mijn job moet ik veel frezen, draaien en gebruik ik veel festo accesoires. Ik zou dus graag zelf mijn retracts maken.
Wie heeft een plan of digitale tekeningen van 2 main retracts en een stuurbaare neuspoot die zwaar genoeg zijn of die ik kan verschalen?
Uiteraard tegen vergoeding.

Grtz A

Voor een mooi vliegende schaal kist is een passende vleugelbelasting een must. De bouw moet natuurlijk ook wel navenant zijn, met de moderne arf 3d kisten moet je dit niet proberen.
Een heel goede vriend van mij heeft een P47 tunderbolt van 3M10 en deze vliegt heel mooi met zijn 38 kg massa.
De Corsair van CARF van 3M komt ook rond de 30 kg uit volledig uitgebouwd met klapvleugels.
Dus 30 kg mag geen probleem zijn voor mijn kist met ééndelige vleugel.

grtz A

Als dat ook geen probleem is voor de verzekering is dat heel mooi anders heb je toch een probleem, want van mijn verzekering mag mijn toestel tot 20 Kg wegen.

Als dat ook geen probleem is voor de verzekering is dat heel mooi anders heb je toch een probleem, want van mijn verzekering mag mijn toestel tot 20 Kg wegen.

????
categorie 1: tot max 12 kg max 50cc
categorie 2: tot max 25kg en alle jets van 0 tot 25kg
categorie 3: alles wat meer dan 25 kg weegt
deze moet gekeurd worden in Frankrijk of Duitsland

Alles word perfect verzekerd door de VML

:ontopic::
Wie kan mij helpen om stevige retracts te maken?

grtz A

Neem eens contact op met Behotec of Hawe. Deze hebben vast wel een set die past of kunnen er 1 passend maken.

Mooie kist, is het die dat op het Duitse Ebay stond?
Ik heb nog een tekening van een elektrische uitvoering van het plan van de vth.

Niet slecht, maar er staan nergens geen afmetingen bij en de constructie van de scharnierpoot lijkt mij niet echt solide. ...
Ongeveer het zelfde als Robart gebruikt voor hun retracts voor 55 (Engels/Amerikaanse) ponds vliegtuigjes ...

Als je weet hoe ze er ongeveer uit moeten zien kun je zelf toch een schetsje maken en dat draaien en frezen?
zo heb ik het zelf(schets)(draaien door de draaier) ook eens gedaan met een sterkere soort aluminum, weet zo de legering niet meer....

Bij dergelijk afwijkende formaten moet je of creatief zijn, of bereid (een hoop) geld uit te geven aan een "custom" product van een "ervaren" retract-bouwer ... de kans dat je een kant-en-klare oplossing "op de plank" vind is vrijwel nihil ...

Of de retracts kopen en de poten zelf maken? De behotec C50 retracts zijn niet eens zo duur, ik meende 90 euro per stuk. Poten moeten toch zelf te maken zijn met een draaien en freesbank.

Als je mij een tekening van de pooten stuurt maak ik ze wel
Als het schaal moet heb ik ook foto,s van de echte pooten nodig

Of de retracts kopen en de poten zelf maken? De behotec C50 retracts zijn niet eens zo duur, ik meende 90 euro per stuk. Poten moeten toch zelf te maken zijn met een draaien en freesbank.

Behotec zegt dat de C50's maximum 22 kg aankunnen, deze zullen te zwak zijn voor een 30KG kist.

Op hun homepage staat wel een hele mooie duidelijke tekening van de C60's waar ik misschien iets mee kan.

grtz A

Back