Door gebrek aan tijd moet ik enkele grotere projecten naar later verplaatsen. Maar om toch weer wat balsa-stof in de werkplaats te hebben ga ik van start met de bouw van enkele retro's die voor mij speciaal zijn in die zin dat ik die toestellen zowat 45 jaar terug ook had...
Als eerste in de rij staat de TAXI van Graupner. Als je een bouwpakket kan vinden betaal je je echter wel blauw.
Aanvankelijk dacht ik alle onderdelen "the good old way" zelf te maken tot ik op de Duitse "Lototos" terecht kwam. Die man maakt verschillende Frees-Onderdelen-sets.
Nu, dat valt tegen; In Oktober vorig jaar iets meer dan 100 € betaald voor een TAXI set + een extra set vleugelribben en tot op vandaag nog niets ontvangen. Bovendien is die kerel grof en onbeleefd en vooral zeer moeilijk te bereiken.
Maar niet getreurd. Voor zo'n kerel plooien we niet!
Stabilo en Staartvin met bijhorende roeren gemaakt en bespannen...
Dat laatste viel wat tegen om de rondingen mooi te krijgen. Ik gebruik EASYCOAT en blijkbaar is dat niet zo gemakkelijk als de MONOKOTE die ik jaren terug heb gekend... oefenen geblazen dus!
Als eerste in de rij staat de TAXI van Graupner. Als je een bouwpakket kan vinden betaal je je echter wel blauw.
Aanvankelijk dacht ik alle onderdelen "the good old way" zelf te maken tot ik op de Duitse "Lototos" terecht kwam. Die man maakt verschillende Frees-Onderdelen-sets.
Nu, dat valt tegen; In Oktober vorig jaar iets meer dan 100 € betaald voor een TAXI set + een extra set vleugelribben en tot op vandaag nog niets ontvangen. Bovendien is die kerel grof en onbeleefd en vooral zeer moeilijk te bereiken.
Maar niet getreurd. Voor zo'n kerel plooien we niet!
Stabilo en Staartvin met bijhorende roeren gemaakt en bespannen...
Dat laatste viel wat tegen om de rondingen mooi te krijgen. Ik gebruik EASYCOAT en blijkbaar is dat niet zo gemakkelijk als de MONOKOTE die ik jaren terug heb gekend... oefenen geblazen dus!
Bijlagen
Laatst bewerkt: